Apr 7, 2009

: : Senyumlah Walau Diri Hampa...Senyumlah Walau Diri Kecewa...: :



Salam Alaik...
Baru je balik dari kelas Falsafah Pendidikan...
Tiba-tiba rasa nak coret something kat sini...
Tiba-tiba gak teringat tadi masa nak lintas jalan dekat depan Fakulti Pendidikan..
Ada seorang perempuan dari arah yang bertentangan pun nak lintas jalan gak..
So kami jalan dari arah bertentangan dan berselisih...
Dan dia senyum kat saya..walhal saya tak kenal dia n dia pun tak kenal saya...
sweet sangat bila dia senyum...so bagi saya dia ni mesti tak sombong....
hmm..jadi saya rasa saya nak coretkan something tentang senyuman kat sini..hehe..
Senyum adalah sedekah yang paling mudah...namun tinggi nilainya..

Tetapi kadang-kadang ada juga orang yang susah nk sedekahkan yang mudah tu...
kadang-kadang kita senyum kat dia tapi dia wat bodo ja...
waktu 2 hanya tuhan yang tahu betapa malunya kita rasa bila senyuman tak berbalas kan...
tapi tak per..kita dah bagi sedekah kat dia agar dia murah ngan senyuman..May b dia tak tahu apa yang ada dengan senyuman..
Senyum adalah bahasa dunia...Ia menunjukkan keceriaan...
Senyum adalah perhiasan batin yang dapat membantu mengindahkan perhiasan lahir yang tidak sempurna..
Senyum adalah jambatan persahabatan..
Senyum adalah satu perlabuhan yang pastinya tidak merugikan...
Pujangga menyebut..'SENYUMan itu kelopak..Tertawa itu bunga yang sempurna kembangnya..
So senyum la selalu dengan senyuman yang ikhlas...
Senyum yang dibuat-buat pasti tidak akan menyenangkan,sama saja dengan kening yang berkerut...
Apabila kita senyum,orang akan SENYUM balik kepada kita...
Orang akan merasa di hargai bila kita SENYUM padanya...Sekaligus ia akan memberi tanggapan yang baik kepada diri kita..
Lantas...kenapa kita tidak mulakan?
Mulakan dengan diri kita...
Senyumlah kepada orang yang tidak anda kenali hari ini.InsyaAllah dia akan membalas SENYUMan anda...

0 comments: