May 8, 2009

. : : Kelebihan Membaca Bismillah : : .


بسم الله الرحمن الرحيم

SubhanAllah hebatnya Kalimah ini...
Hanya dengan menyebut nama Allah pencipta kita sahaja pelbagai ganjaran kita terima..
Mudah kan..
Tapi yang mudah ni la selalu kita lupa..
yang mudah ni gak la malas kita buat..
Tapi yang mudah ni la bleh tambah top up pahala kita...
Ok..kita susuri apakah kelebihannya...

  1. Allah memerintahkan malaikat mencatat amal manusia yang membaca bismillah sebanyak 400 kebaikan..SubhanAllah..nak buat satu kebaikan pun susah..tiba-tiba baca je bismilaah dapat 400 kebaikan..
  2. Membaca 21 kali ketika hendak tidur akan aman daripada syaitan,kecurian,maut mendadak dan bala...Alaa..21 kali tu tak amik sampai setangah jam pun masa kita...so bleh la kan klu nak buat..
  3. Membaca 313 kali bismillah dan salawat atas nabi S.A.W sebanyak 100 kali pada Ahad disaat matahari terbit mengadap ke qiblat akan mendapat rezeki yang tidak terduga..
  4. Membaca 50 kali dihadapan orang yang zalim..maka akan tunduk atau takutlah orang zalim itu..


Ok tu kelebihan-kelebihan Bismillah..
skang kita ikuti lak 10 hukuman bagi orang yang banyak ketawa..
Gelak banyak pun x elok noh..

  1. Mati hatinya..susah kalau dah mati hati ni...jasad hidup hati mati payah r..sedangkan hidup perlu diteruskan..tanpa ati cmne nak control idup..
  2. Hilang air mukanya (malu dan kemuliaan) hilang kemaluan..ops..! hilang rasa malu.. sedangkan malu itu separuh dari iman..kalau dah hilang separuh..apa la sangat bekal kita kat sini..
  3. Digemari syaitan akannya..Pastu dah gelak banyak2..setan pun suka r..bleh tumpang gelak sekali..
  4. Dimurkai Allah..pastu bila dah setan suka of course la Allah murka kat kita..coz dah jadi kawan setan..
  5. Disoal padanya di hari akhirat..Hmm..yang ni takut nih..coz tak tau camne nak jawab..bukan ada buku rujukan nak baca dulu pastu jawab..
  6. Dipalingkan daripada Nabi Muhammad S.A.W di akhirat..Yang ni lagi takut bila kekasih kita berpaling dari kita..sedih siot...
  7. Dikutuk para malaikat..
  8. Dibenci oleh semua penghuni langit dan bumi...Sedih kan kalau dah suma benci..kemana harus ku tuju..? kepada siapa ingin ku mengadu..huhu
  9. Lupa pada segala-galanya..bila gelak banyak..kita just fikirkan keseronokkan so akan terlupa la hal yang lain-lainnya..Nak cepat nyanyuk ha gelak la banyak2 g..hehehe..(gurau je)
  10. Terbuka Aibnya di hari akhirat..

2 comments: