Aug 26, 2009

. : : Musibah Datang Lagi : : .

Salam Alaik...emm...cam teruk je bunyinya...teruk la jugak..haha...aku just nk citer..
Baru2 ni ari selasa bersamaan 25 Ogos 2009 di suatau pagi yang hening..Orang len suma may b sedang nyenyak diulit mimpi n mungkin gak ada yang setengahnya dah pun bersahur time tuh..
aku lak sedang nyenyak gak tidur...coz aku rsa kesejukan yang mencengkam ke seluruh tubuh...tiba2 En.Shaharudin kejutkan aku..Namun tidur yang nyenyak tadi terus ku sambung semula memandangkan ujan diluar sana makin lebat...

Sekali lagi tidurku terganggu apabila pintu bilik kami diketuk dengan kuat..aduii aii..ayat..berbunga2 ala2 novel lak..hehe..ok2..pastu aku pun bukak la..aku tgk kat muka pintu ada sorg senior ngah tercegat kat depan pintu..akak tuh terus cakap 'dik..bwak barang2 yang penting lepas tuh berkumpul dekat cafe ye..' aku pun cam terpinga2 r tambah lak bngun pagi tuh telinga aku cam x brp dgr..2 kali akak tuh ulang...amende la nk wat kat cafe pagi2 buta nih..dah la time sahur..aku x nak sahur kat cafe....lagi aku heran dia suh lak bwa barang2 penting..tapi aku still cam mamai2 lg...aku tnya roomate aku cam orang bodo..'mende ape pnting nih wyda..?' haha..dia pun ckp..'tuh laptop farhah..sjil2..' haha..btol gak..pastu aku pun kutip la suma benda tuh..n kuar dr blok...sblum tuh roomate aku amik payung dulu..yela ujan lebat kan...

Elok2 kuar je dari blok..aku tgk xder tanda2 bahawa tadi ujan pun..blok lain suma sunyi..bdk2 blok aku je kna gi cafe..aku still heran..waktu aku nk kuar blok aku prasan kat luar bilik aku tuh ada air..kuantiti yang agk bnyak gak la..tapi bila aku dh kuar blok x der lak air ujan kat jalan..on the way aku nak g cafe..aku tgk ada sorg girl tuh nangis..aku heran lagi..nape dak nih pagi2 nangis..

Aku teruskan perjalanan ke cafe..pastu aku dgr roomate aku gtau..Rupa-rupanya tangki air atas blok kami tuh pecah..aku pun heran cmne tangki tuh leh pecah..suma ada 4 tangki kat ats tuh..pecah satu..pecah terbelah dua lak tuh...ujan yang aku sangka lebat tuh rupa2nya air yang kuar mencurah2 dari tangki tuh...paras 6 bilik yang bwah tangki tuh memang teruk r..air masuk dalam bilik diorang..yang x sempat selamatkan laptop memang laptop tuh rosak la kna air..n aku rsa girl yang nangis tuh may b sbb dia x smpat selamatkan laptop...sian kat dia..aku dok paras 3.. nasib lgi la..tuh pun air msuk gak aras kami kat koridor..

Orang yang nak g makan sahur kat cafe cam heran je nape pagi tuh meriah ngan orang yang nk bersahur..smpai semua kaum lak tuh ada..haha..pastu kami tak dibenarkan masuk blok la..terutama paras 6..bimbang kalau syilling tuh reput ke apa..n takut kna kjutan letrik..Coz orang yang nk check suma tuh cntct x dpt..n terpaksa la tunggu diorg yang pakar check dulu sama ada keadaan slamat utk kmi msuk semula ke blok...pastu air n letrik pun terpaksa diberhentikan..Pihak pentadbiran ada ckp pgi tuh..may b diorg cuba usahakan utk bantu dapatkan laptop len kot utk yg rosak laptop dalam kejadian tuh..

Lpas msuk je waktu subuh..aku trus gi menumpang kat blik kawan aku blok lain...pastu siap2 g klas..klas aku lak kul 8 pgi..kul 8 bru aku amik bas...smpai sekarang la blok aku x der air..letih tol pagi2 bngun sahur nk g blok sebelah mndi la...amik wudhuk la...x tau la keadaan ni akan berlarutan smpai bila..aku harap suma nya akan kembali normal scepat mungkin..x larat dah aku pnjt bukit turun bukit g blok sebelah time puasa2 cmni....suma keje jd lmbat..huhu..moga Allah permudahkan segala urusan kami disini..Aminn..

6 comments:

pu3 balqis said...

moga Allah permudahkan urusan kamu ya akak...!
kuat semnagt itu penting...

Epull said...

sabar jelah ye...

violetless said...

sy lak kan farhah ari2 takdak air..tiap2 ari kena g blok lain mandi..da mandi balik bilik berpoloh balik...hahahaha...masam balik..naseb baik perfume penyelamatku...hahahah..sile take note ye cik farhah..hahah..sembor je..

Farhah Zaidah said...

-pu3 balqis..haah..hope cmtu la shi..

-epull- ye tgh sabar ni...

-violetless- haah btul tuh cik violet..elok2 smpai bilik je panas smcam n berpeluh...pastu skan r sembur mnyak nk g klas...adeh..nsib bdn.,

cyndaguil said...

hehheheh..sabar..dugaan bulan pose..hehe :)

hang nadim said...

sabar jer lah...dogaan..