Sep 13, 2009

. : : Minggu Yang Busy n Memenatkan : : .

Salam Alaik...emm..busy tol dr ari rabu mnggu lepas lagi..Presentation la,majlis berbuka puasa la..assgmnt lg..yela lps raya semua assgmnt nk kna hntr...huhuhu...Ari rabu mnggu lpas aku kna evaluate utk subjek English communication..ala2 wat speaking cam muet dulu la...dok dlm satu group n debate tjuk2 yang diutarakan oleh stiap ahli...Alhmdulillah dah lepas..x tau la lect nk bagi mark bnyak mna..

Lepas satu selesai..yang lain lak muncul...ari khamis 10 hb aku ngan team teaching aku kna wat team teaching...Baru la aku tau betapa susahnya nak mengajar..Present n teaching lebih mudah wat presentation..Team teaching kena buat lesson plan la..pastu kna lak ikut sejibik2..(sebiji)susah woo...mau ikut suma yg di plan..awal2 sampai klas je kawan aku yang nk ngajar tu pun mula la bncang ngan kami g sebagai persediaan akhir sebelum start mengajar..lepas tu masuk la sorang kawan kami ke klas..pastu dia tnya kami buat tajuk apa..kami ckap la tjuk bla bla bla....tau2 tjuk yang kami buat tu sama dengan group team teaching diorg..muka diorg pun dah lain la...terus down kawan aku yang nk ngajar tu..idea pun hilang serta merta apa yang nak cakap jap g..dalam team teaching group aku ada 4 orang je..2 mengajar n 2 org g jadi fasi..aku n sorg kwan aku g jadi fasi la..coz aku takut nak ngajar..mnggu lepas aku tgk group len lect compare lak antara dua orang...x best la kan..Ok x nak hurai pnjang fasal team teaching...risau..huhu

Petang tu lak ada majlis berbuka puasa n seminar pemantapan bakal guru..pendek kata sehari aku tak balik bilik la...dengan kelas nya lagi..huhu..penat btol...


Sila klik gmbar utk paparan yang lebih jelas..
Isu yang dibincangkan petang tu ialah Isu-isu disiplin dan jenayah di kalangan remaja di Malaysia..Penceramah yang bagi seminar ni best..Seorang anggota polis yang sebelum ni pernah juga menjadi guru..Kedah dalam carta no 3 tuh wat jenayah di kalangan remaja..1st selangor 2nd sarawak kot kalau x slah la..




Ni kengkawan aku yang ngah kusyuk dgr seminar..aku je ngah main..


Lagi pict kengkawan aku...pict time seminar je aku amik..time berbuka tak amik..
dah ngadap makanan suma dah lupa...huhu..


Ok..selesai majlis berbuka and seminar..perkara lain lak harus aku tempuhi..ari ahad aku ada exam mid sem...huhuhu...ari ni la kan...pastu smlm aku try browsed buku kat library..Pstu buku yang aku nak unuk wat assgmnt aku x der la plak..so aku pun minta tolong En.Google cari..n jumpa la buku terbitan telaga biru..Telaga biru lak terletak kat damansara..so aku pun try la cri pengedar lain..coz buku tu baru je kuar..aku tgk kat website penulis buku tu,buku tu bru je diumumkan kuar kat pasaran pada 10 hb 09 2009..so mmg patut la buku tu x der kat library..lepas je exam tadi aku pun trus la g cari buku tu kat Pudu..Huhu..penat sangat2...nasib la jauh2 aku gi cari buku tu dapat gak aku beli..kalau x der..maunya hangin aku g jauh2..



Ni la buku yang aku maksudkan...Nasib dapat..Pastu kna la wat assgmnt ni kan..n malam ni aku kna siapkan slide untuk present teknologi dalam pendidikan utk ari selasa nih..n kna stdy untuk lagi satu paper mid sem esok malam..huhuhu...nak balik kmpung pun pelbagai halangan dan dugaan kna tempuh...sampai x prasan la dah dekat dah nak raya..



Pict sebelum g jwb exm pagi td..huhu..X sabarnya nk blik..rindu kat umi..adik2 n En.Shaharudin...miss u cyg...
17 hb malam baru aku blik...

4 comments:

~Firsya~ said...

alalalala,ciannye die,bz ngan seminar n exam,
btw,gud luck in ur exam ok...
chaiyok3x...

SejarahCintaMastura said...

oh... patut la akak dah lme x online ye.. sy pun exam pon x sedar2 nak online... haha.. bila nak insaf...
tp.., kesian la akak bila nak balik kampung...? sy baju raya xde... balik kampung pun x.. huaa..

alang said...

Salam ziarah. Erm, nway nak jadi cikgu nie kena ada minat n sabar sama. Semoga berjaya menjadi cikgu yg baik ya. Jgn garang2 sgt. Nanti murid2 tak suka. :D

asna cute said...

wahhhhh bz yea farhah nie..

cian dia... asgmt wat laju2 tau.. nti raya ley relax senag hati mkn ketupat lemang.. masak lodeh...
semua2 ar kan hehhee

*erkk tetiba perut bunyi lak~