Oct 28, 2009

. : : Ingat lagi tak makhluk Allah ni?? : : .


Ingat lagi tak makhluk Allah ni..? pernah tengok tak?

Salam Alaik...memandangkan esok tak der paper untuk dijawab malam ni aku nak berfoya-foya jap kat blog..hehe..Ok..berbalik kepada tajuk utama.."ingat lagi tak makhluk ni??" bagi sesiapa yang tak ingat siapa (siapa ke? ntah la aku tak tau nak letak ganti nama apa ngan dia ni..hehe)makhluk ni? boleh la klik disini..So kali ni merupakan perkembangan ataupun kesinambungan ataupun apa-apa je la yang sama waktu dengannya...Kisah antara hebatnya kasih sayang antara monyet dan Kucing kat U aku ni..

Semalam lepas abis menjawab exam,sementara tunggu bas dekat bas stop aku bual-bual la dengan sorang kawan aku ni fasal assgmnt paper exam semalam..iaitu teknologi pendidikan..so dia tanya aku buat gambar berturutan tentang apa? aku cakap aku buat gambar semut..so dia bagitau yang dia buat fasal monyet dengan kucing..bila dia cakap monyet dengan kucing..aku pun berminat nak tau kot-kot monyet dengan kucing yang pernah aku tunjuk dalam entry ni..so tadi aku pegi amik gambar2 tu sebagai bukti tentang apa yang berlaku..hehe..

Aku rasa gambar yang ditunjukkan bukanlah gambar monyet dan kucing yang sama pernah aku tunjukkan satu masa dulu...coz banyak tempat yang kawan-kawan aku jumpa..dekat dalam bilik kuliah dengan aksi yang panas antara monyet dan kucing..(sori xder ye gmbar panas untuk kucing & monyet 2..x nak timbulkan kontroversi..aku nak tingkatkan prestasi je..hehe)ada gambar dekat beberapa kolej kediaman la..aku rasa dah jadi trend kot kat u aku ni monyet-monyet ni bercinta atau berkasih sayang dengan kucing..kalau manusia akhir zaman pun bleh jadi homoseks..apatah lagi binatang yang xder akal ni kan...

So..kali ni yang uniknya fasal monyet dan kucing ni ialah monyet ni jadi ibu susuan kepada si kucing ni..dan aku rasa monyet dan kucing ni bukanlah monyet dan kucing yang sama pernah aku pertontonkan dulu..ingat manusia je ke bleh jadi ibu susuan..monyet pun dah tau woo..kawan aku ambil pict2 ni...so dengan ini aku nak persembahkan dan perkenalkan watak-watak utama dalam kisah ibu susuan ni...
-

-

-

-

-


Kenalkan inilah Puan Monyet..merangkap ibu susuan kepada si kucing..



dan yang ni si kucing..
tengok sehati sejiwa tol..kalau Puan monyet tu tido maka tido juga la si kucing ni..
Ok..sekarang jom kita tengok pula camne yang telah aku ceritakan tadi..



Tengok pict ni lak..ni dari pandangan sisi..
musykil gak la tengok dok wat natang ape la diorg ni..



ni pun still mencurigakan..


ok..yang ni baru nampak kan apa yang dia wat..
dia ngah susukan kucing tu..
ok xper..ada banyak lagi pict2 yang lebih jelas..


tengok dari bawah bangku..bangku ke kerusi eh..?
x per hentam saja..dok menyusu g tu..


Gambar ni kesinambungan dari gambar atas..



Tengok..kucing ni siap jilat lagi ngan lidah dia..
cam sedap je..tapi tak sdap la bagi aku..(muntah ijau r tengok kucing tu wat camtu)
susu binatang yang leh aku terima pun susu lembu je..hehe...


May b gak kot monyet & kucing ni wat perkhidmatan sistem barter..
monyet dapat kutu..
kucing dapat susu...

Tengok kawan-kawan betapa hebatnya kasih sesama makhluk walaupun monyet dan kucing tu adalah dari spesies yang berbeza..dan aku pasti bahawa kucing tu bukanlah seperti yang dikatakan oleh Charles Darwin hasil revolusi daripada keturunan beruk..teori dia ckp manusia asal dari beruk..so aku manipulate skit kucing..huhuhu..Aku pun tak tau apa sebenarnya masalh kucing2 dan monyet2 kat u aku ni...adakah krisis identiti..atau kurang kasih sayang dari makhluk sejenisnya..Yang aku risau takut dia kawin monyet ngan kucing kat u aku ni lak..coz ada gak tengok diorang wat tut.......takut jadi spesies baru lak..WaAllahu A'lam..sesungguhnya akal yang dangkal ni tak mampu untuk mencapai rahsia disebalik kejadianNYA..

24 comments:

sarah-al-idrus said...

huhu bahaya gak nanti kuar spesis bru nyetcing.hehe

Farhah Zaidah said...

-sarah-al-idrus-
hehe..betul 2 sarah..x leh bayangkan..

~0~ said...

haiwan pun dahagakan kasih sayang apatah lagi kita manusia...hargai la insan sekeliling kita

Farhah Zaidah said...

-~0~-
haah..btul 2...

leily said...

salam kenal farhah..
ade yang tersirat & tersurat dlm post awak kali ni..
tapi btol la, kalo same2 jantina takpe..tapi kalo berlainan haru..nyetcing takpe, takut Ku Nyet lak.. Haru!! marah kaum2 mak ku n pak ku nnti.. hahahah

Farhah Zaidah said...

-leily-
salam kenal gak liely..hehe..haah..btul gak kang x fsl2 sy kna serang ngan kucing n monyet ni coz dedahkan planning diorg ni dkt keluarga ku..hehehe...
thanks sudi snggah n komen ye...eh..tp liely sama2 jntina pun haru gak..jd homoseksual..huhu..sma2 spesies ok..hehe..

mier@merr said...

ku nyet~

wakaka...

asal boley je si kucing neh... tp..hebat ksih syg dorg... :)

salam kenal :)

Farhah Zaidah said...

-mier@merr-
hehe..haah..hbat ksih syg diorg ni..x mngira spesies..

miss lulu said...

entry ni cute la.. n nyet2 tu cm penah dijumpai..hu3

nway, blogwalking, sis~~

Farhah Zaidah said...

-miss lulu-
hehe..pnah dijumpai??
of course la muka diorg suma sejibik..hehe..ok dear...slamat dtg... =)

asliani ahmad said...

cam kelakar je tgk kucing minum cucu monyet..hikhik..
besarnya kuasa Allah..

Farhah Zaidah said...

-asliani ahmad-
hehe..2 bru dia mnyusu..ada lg bakat yg cuba dia tonjolkan di khalayak rmai..hehe

sI tEDI said...

ini kisah di mana>

Farhah Zaidah said...

-si tedi-
nak tau kat na bca entry sblum ni..yg dh di linkkan 2..rsanya sy ada wat kat mna berlaku...kat u sy gak..

AngahSayang2314 said...

Ya allah bertapa besarnyer nikmat tuhan tunjukkan kepada kita sebagai manusia yg haiwan pun sayangkan sesama haiwan nie kan kita manusia bagaimana tue?? fikir2kan lah....
kan farhah....

Farhah Zaidah said...

-AngahSayang2314-
haah..btul 2 angah...

cybernetic88 said...

haha. ingt dorng wt pe la xdi ye. btw kte syngi la bintng ye. =)

Farhah Zaidah said...

-cybernetic88-
hehe..ada gak diorg wat bukan2..tp bukan utk dipertontonkn umum..huhuhu..

YobSumO said...

tak sangka pulak monyet dengan kucing boleh berjodoh bersama.

Farhah Zaidah said...

-Yobsumo-
huhu..suma tu diluar jngkaan manusia..Allah Maha Kuasa...

S u H a I d A said...

ush..mcmana dapat gmbar ni??kagum2..=)

taz said...

eh tapi comel je kucng dengan monyet tu. 1 malaysia betul. :P

Farhah Zaidah said...

-Suhaida-
hehe...kawan amik gambar ni masa kena wat assgmnt fotogrfi...hehe..

-Taz-
hehe...haah..diorg ni mmg toleransi antra kaum..hdup dbwh 1 bumbung..haha..

Seri Bahasa said...

semoga kita boleh mempelajari dari sikap binatang agar lebih menyayangi anak-anak kita, bukan mendera atau membuang bayi dalam tong sampah.