Oct 4, 2009

. : : Jemaah Jumaat : : .

Salam Alaik..emm..lagi bnda nk dikongsi bersama...kawan-kawan hantar kat tagged aku..so maknanya untuk disebar-sebarkan dan dikongsi-kongsikan bersama la kan..

Cuba bayangkan benda ini berlaku kepada Anda..Suatu hari pada masa solat jumaat.. yang dihadiri oleh lebih kurang 1000 jemaah..tiba-tiba masuk 2 orang lelaki yang menutupi tubuhnya dengan pakaian hitam..tak nampak apa pun..cuma 2 biji mata dan membawa mesin gun...Lalu salah seorang bertempik..

"Sesiapa yang sanggup MATI kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu..Selepas mendengar amaran lelaki tersebut maka segeralah bertempiaran lari para jemaah itu untuk menyelamatkan diri..daripada jumlah yang 1000 tadi hanya tinggal lebih kurang 20 orang sahaja yang berdiri di tempat masing-masing termasuklah pak imam..

Lelaki yang bertempik tadi segera membuka tutup mukanya lalu melihat ke arah pak imam sambil berkata: "ok pak imam..saya dah halau SEMUA yang hipokrit,sekarang bolehlah pak imam mulakan sembahyang jumaat.." Lalu kedua lelaki tersebut berpaling dan meninggalkan jemaah..So adakah anda berasa lawak dengan cerita di atas..Selain terhibur..fikirkanlah..

'lawakkan Dari 1000 yang islam hanya 20 orang yang betul-betul beriman..'

'lawakkan berapa banyak manusia yang mudah melupakan Allah bila menghadapi bahaya..Kedua lelaki tersebut hanya membawa mesin-gun,dia tak kata pun nak bunuh..tetapi generasi sekarang amat lemah...baru kena ugut terus lari lintang pukang..terlupa yang dia tak solat jumaat g..'

SEKIAN sahaja cerita tersebut..sama-sama kita renungkan..WaAllahu A'lam..



3 comments:

SejarahCintaMastura said...

mungkin itulah hakikat pada zaman ini...

betul tu.. pemikiran akak mmg tepat sekali..

terima kasih kerana wish a luck 4 my PMR.. :-)

asna cute said...

Dunia nie hanya sementara ;)

Farhah Zaidah said...

-sejarahcintaMastura-U r welcome dik...

-Asna cute-btul3...