Oct 12, 2009

. : : Yang Indah itu MilikNYA : : .

Salam Alaik....Yang Indah itu milikNYA..Kenapa DIA jadikan yang indah-indah itu? untuk tenangkan hati yang gusar..hati yang lara..Tatkala ini,hati inilah antaranya yang lara dan gusar..Emm..esok dah kena hantar assgmnt untuk photography..so tadi aku pun print la dua pict dengan saiz A3..1 untuk siang and 1 untuk malam..tapi aku print guna kertas biasa je la..bukan kertas gambar or kertas luar biasa yang lain..so dengan harga sekeping yang RM8 berbanding kertas luar biasa yang diprint oleh kawan-kawan aku,RM4.50,of course la yang luar biasa tu lebih untung kan..So..berlakula perbandingan di situ...tapi tak per la..biasa la tu kawan-kawan kan..kadang-kadang kawan ni diibarat macam chipsmore..kadang-kadang-kadang lak ada yang anggap macam 2 biji mata..macam-macam la kan..Aku menulis disini bukan untuk mencaci maki..bukan untuk luahkan ketidakpuasan hati..tapi just sebagai meringankan beban hati..aku kena fikir positif pada setiap kata-kata yang ku terima..mungkin perbandingan tu untuk memberi pengetahuan atau pendedahan kepada kawan-kawan aku yang tak print lagi kan..supaya tak rugi..tenang lah wahai hati (monolog sendiri)..apa-apa pun kawan-kawan aku tu sentiasa ada waktu aku susah..biasa la manusia mana ada yang sempurna kan..Jangan nangis tau wahai aini(mataku)Tapi aku rasa sekarang macam ada dalam kubur lak..tak ade sape nak tolong dalam masalah aku sekarang ni..mereka mampu mendengar tanpa sebarang kata..termasuk lah En.Shah..sampai ati..majuk r ari ni..no more sms or call untill tomorrow....tegar la wahai hati!! huhuhuhu



So bagi mengubat hati aku yang tengah lara dan gusar ini..aku nak merenung Keindahan milikNYA yang abadi..samada bergerak atau tidak bergerak..yang pasti hati ini amat tenang melihat kesemuanya..Namun terdetik juga bahawa suatu hari nanti aku tak mampu melihat semua itu lagi..jadi tataplah puas-puas farhah....tenanglah wahai hati..usirlah manik-manik jernih dari mengalir dari kedua aini..

Buat pengetahuan sesiapa yang baca entry nih..pict2 yang aku tunjukkan ini diambil semalam dekat area Melaka..





Nak duduk dekat sini jap ye..
nak tengok dari jauh ikan-ikan tu berenang..
bestnya jadi ikan tu..dah la cantik..tak ade masalah lak tu...
ikan....nak jadi macam ikan...




Bestya sekawan berenang...
Betul tak penjodoh bilangan tuh..
lemah tol nak jodoh-jodohkan bilangan nih..




Tak nak la jadi ikan tadi..cantik tapi kecik..
emm..nak jadi ikan ni la pulak..besar and menggerunkan..
huhuhu..yeke...
yela..kalau jatuh dalam tuh entah-entah kena telan hape...huhu




Tengok burung ni lak..
emm..nak jadi macam cik burung putih ni la..
maaf ye cik burung saya kurang arif tentang nama saudari...
huaaaaaa...
dah macam orang tak betul cik farhah zaidah ni..
tak centre dah otak dia...


kita jalan-jalan lagi ye..tengok binatang-binatang len pulak..



Hehe..jumpa binatang ni la..cumil2..
cayang dia..meh cayang ckit...(jgn curang yer cik farhah)
tak kisah ngah majuk ngan En.Shah..
cicak besar ni pun leh je...
huhu..parah dah ni...
tol ke cicak tu cik farhah..
tak kenal dah binatang apa....




Tak jadi la cayang En.Cicak..
nak peluk cayang En.Arnab cumil ni..
geram..geram..geram...
sudi tak En.Arnab...??




Eh2..jumpa abang buaya lak...
Jangan makan saya eh...tak kawin lagi..ngehngehngeh...

walaupun saya ngah serabut dengan masalah dunia saya tak nak mati dalam perut abang buaya..kecik sangat..
tak boleh guling-guling..
.liang lahad besar sikit..ok..




Ok..nak rehat dekat sini lak..
dah tenang sikit setelah menatap wajah-wajah kalian yang indah-indah itu...
makhluk Allah sepertiku...
WAllahu A'lam..



5 comments:

asna cute said...

yangg tabah kan hati ya..

next time hati2 tau.
kwn farhah tue mcm kedekut ilmu jer..
xkn la xbgtau farhah kt mane nk print murh + guna kertas luar biasa tue...

ish ish... xptt wo~

~PakKaramu~ said...

Datang menziarahi anda

Farhah Zaidah said...

-asna-
emm..2 la try jd tabah la ni..diorg gtau tapi byk sgt kdai kat are ktm 2..huhuhu..x ksah la mhal..tp bab banding bezakan 2 la sdih..huhu..

SejarahCintaMastura said...

terubat sikit lara duduk kat tepi kolam ikan... :-)

chipsmore said...

"kadang-kadang kawan ni diibarat macam chipsmore.'

saya terasa :D