Dec 26, 2009

ღ Hari ini dalam Kenangan..ღ

Salam Alaik...saat aku mengadap laptop ku ini..sambil mengetuk-ngetuk papan kekunci ini..diri ini merasakan semacam sangat letih..semalam aku merasakan sangat bosan..tetapi untuk hari ini berlainan pula kisahnya...aku telah termakan cadangan cik eLLa di ruang komenku..hehe..(jangan mara ye cik eLLa kerana nama anda telah disiarkan di akhbar bisikan rindu muka depan...kihkih) macam mana rasa cadangan tersebut...? owh....sangat terhibur..terisi masa bosanku..buat seketika ku dapat usir bayangan dia dari kotak fikiranku...

Kemana hala tuju aku tadi ye...mula-mula aku mesej nisah..gitau dia..

F-weh..hang tau dak kul 9-6 ptg ni x der letrik...?
N-Owh..yaka...hang tau mana?
F-Aku tengok kat H-mart (koperasi kolejku)..ada notis...
N-Sorry lambat reply..aku ngah kemas barang-barang ni...

Nampaknya nisah tak berkeinginan untuk ajak aku keluar ke mana2...then aku berfikir..think..think n think...ya...satu nama muncul di ruang ingatan ku...Aisyah..! mesti dia nak gi mana2..getus hati kecikku..so aku mesej aisyah lak...n tanpa ragu2 lagi ternyata benar telahan aku..Aisyah memang nak kuar...so aku pun amik keputusan nak ikut aisyah..aisyah n 2 orang dayah singapore..(coz ada 2 orang nama hidayah ..n dua2 tinggal kat singapore)..

Then tetiba nisah mesej aku...

Gi PTSL ok gak ni..x der letrik leh on9 kat PTSL(library)

PTSL? Emm..oleh kerana kuliah belum bermula..mana mungkin si farhah ni nak menempek di PTSL...kalau kuliah dah bermula pun...belum tentu seluruh hayatnya pada sem ini dihabiskan disitu...ahhh..dasar ulat pokok..bukan ulat buku...hehehe..

Nisah or Aisyah...so aku pilih untuk ikut Aisyah...dengan sepantas yang mungkin aku iron baju..takut kalau-kalau gangguan elektrik berlaku lebih awal dari yang diberitahu..suma benda yang memerlukan elektrik aku guna kan saat itu..iron...cas fon...dan sewaktu dengannya....jam tepat menunjukkan kul 9..kemudian beransur ke 9.15..kemudian tiba pula ke jam 9.30...dan seterusnya..sampai la saat aku keluar dari bilik elektrik masih tidak terusik mahupun terganggu...

cesss...ramalan ini tidak benar belaka....tapi hati sudah nekad..aku mahu ke the mines dengan aisyah...so bila hati dah bulat aku tak nak ianya berubah jadi empat segi mahupun tiga segi...namun sebaik sahaja aku berada di dalam bas...maka satu mesej ku terima...wyda merangkap roomate aku gtau letrik xder...






Ya..inilah dayah...yang tinggal di singapore...
kawan kepada dayah sorang lagi yang sekuliah denganku...
baru sahaja aku kenali dia...
tadi la pertama kalinya..


dayah,aku n aisyah..


Ni aisyah....kami berdua dalam kenangan berlatarkan rumput yang menghijau...
see..betapa boolatnya aku..orang len patah hati sekali dengan pinggang pun leh patah
coz berat turun..tapi haku??
dalam proses kot (think (+) make me active..huhu..sdapkan ati...)


Sebaik sahaja tiba di sana..kami mula bergambar..
coz orang xder..
maka tak berasa segan n malu...


aisyah,dayah singapore jugak n aku...
antara semua 4 sure la aku paling tough..hahaha


Aku n dayah sebelum memulakan santapan..


ni masa nek bot nak gi mines..
huduh skit pict ni..
coz mnampakkan peha ayam yang banyak lemak..
eeeee..x suka..x suka..
aku ngah try amalkan minum teh herba orang kampung..
kot2 leh buang sikit lemak2 nih..
ari tuh aku gi kajang..aku nampak tempat may fair..
yang pecah lemak dalam masa 5 min...
ni suma coz terpengaruh dengan rancangan impian anggun..hehehe..
rasa cam gatal je kaki aku nak jejak masuk..
tapi time tuh kuar ngan kawan2 yang kurus2 belaka..
so memang depa tak layan r keinginan dan kehendak aku..
huhu..sob..sob..sob...



Ni lah yang aku 'cekik' tadi...
sizzling mushroom chicken rice...
huhu..panjang sangat nama...ntah betul aku eja ke tak pun x tau la..


amik gambar dekat pokok krismas jap..huhu..
coz tengok banyak sangat pokok krismas depa pacak..


Bergambar di atas bot sebelum pulang...

Adeh...letih upload gambar...huhuhu..ok la...esok bertemu lagi ye bisikan rindu...ari ni sudah berlalu..esok masih menjadi tanda tanya...k WAllahu A'lam..

p/s: saat ini aku mahukan lena yang nyenyak..di ulit mimpi indah.....bukan mimpi citer santau yang aku tengok siang tadi..huhu...




6 comments:

Cik_SejarahCintaMastura said...

waahh.. seronoknya jalan2... :-))

Farhah Zaidah said...

-Cik_SejarahCintaMastura-
haah..dik best...n letih..huhu

kai said...

waaaaaaaaaaa
bestnye diek jalan2..
x ajak pon...

~0~ said...

sonok nye jejalan

Farhah Zaidah said...

-kai-
x ckp pun nak ikut..hehe

Farhah Zaidah said...

-~0~-
emm..sonok la jugak..