Dec 24, 2009

ღ Semester Baru ღ

Salam Alaik..semester baru dah pun bermula bagi sape2 yang stdy kat ukm ni..u lain aku tak tau..masuk je semester baru macam-macam cerita aku tukar-tukar dengan kawan..terutamanya fasal kisah ati aku yang patah la..aku ingat aku sorang je patah ati..rupa-rupanya kawan aku si shuhada pun sama..huhuhu..ape la nasib kami..Then masuk je ari isnin 21 hb aku ngan kawan-kawan aku kuar gi kajang beli barang2 skit..biasa la awal sem..masa kuar ari tuh 2 dari kawan aku dapat biasiswa KPM,so salah sorang belanja kami..Alhamdulillah bleh makan free ari tuh..best r diorang dapat biasiswa KPM.leh beli motor la..nak beli laptop baru pun bleh aih..tak per..tunggu kalau2 kuar len permohonan biasiswa tuh..bleh apply skali lagi..ari tuh aku baru tau duit PT dah masuk..so daripada nak beli sikit je barang..jadi banyak sikit..hehe..mula la sandal nak lekang tapak la...macam2 farhah..



Tengok..1 troli ha beli..eh2..tapi tu bukan barang aku sorang tau..barang farhah n 3 orang kawan g...rasanya tak pernah dibuat orang sorong troli tu merata dalam metro kajang tuh...tapi aku n kawan2 aku wat..bukan apa..diorang cakap tak larat nak bawak barang..maunya tak larat,beli macam2..sabun tuh,sabun ni..yang beratnya kalau benda tu dalam bentuk cecair..macam softlan ke..mineral water ke..

Oleh sebab sandal aku dah nak lekang tapak..so aku pun beli len..crocodile jugak..tapi yang ni tinggi sikit..aku try selesa..then bila aku pakai jalan banyak..pergh...sakit siot kaki aku..huhuhu..tapi aku diam je..konon2 selesa lagi bergaya tak rasa pape..kalau kawan aku yang jenis tak suka kasut2 tinggi ni tau.. maunya syarah kat aku 2,3 das...huhuhu..


ni la sandal tuh..aku nak amik kaler putih tapi kawan aku cakap dia dah beli macam tuh kaler putih..kempunan aku..dah la aku suka kaler putih..x per biar orang len happy kita mengalah sikit..(Yela tuh farhah..mengalah la sangat)kaler ni nampak macam sandal orang tua2 lak kan..emmm....

Bukan setakat ari isnin tu je aku kuar..keesokan arinya..pagi-pagi g aku n nisah dah kuar g fak..coz nak daftar kelas tutorial..tengok2 kat fakulti baru satu je kelas tutorial utk subjek yang kami kena amik sem ni baru buka..so lepas tuh aku gi lepak-lepak ngan nisah n shuhada kat ZA'S Bakery..dah lama tak makan kat situ..selalunya kami suka makan bubur nasi r kat situ..ataupun kebab..tapi aku tak reti makan kebab pkai garfu pisau bagai...maunya comot n bersepah kebab tuh..huhuhuhu..kalau bungkus bawak balik kolej cepat je aku telan..haha..

So..shuhada pun mula bercerita soal hati dia..n nisah jadi pendengar cerita coz aku dah dengar cerita shuhada time jumpa kat umah kenuri dua pupu aku..so aku mengadap bubur tu je la..dengar sipi2 je apa shuhada citer..then dia citer lak fasal dia kuar kajang ari isnin 2..sama ari ngan aku kuar gak..tapi aku tak jumpa dia pun...dia citer..masa tunggu rapid..tiba-tiba ada sorang lelaki duduk kat sebelah dia..n hulurkan tangan sambil cakap "Saya ikhlas nak berkawan dengan awk..jangan takut..saya bukan macam lelaki lain.." shuhada cakap 'haru aku tiba-tiba sua tangan nak berkenalan ngan aku..aku wat tak tau ja.." kalau aku kat tempat dia pun cuak gak..then lelaki tuh bangun n g dekat sorang pakcik driver bas tuh..dia cakap.. 'saya ikhlas nak berkenalan dengan dia..tapi dia tak nak.." pastu pakcik tu pun jawab.."diorang tuh student lagi 2.." then bla..bla..bla...

Tak lama lepas tuh rapid t430 pun sampai..kebetulan ari tuh ramai sangat orang..so bla rapid datang suma pakat bersesak-sesak nak naik rapid..tiba-tiba dengar suara pompuan menjerit...suma orang diam..then dengar suara lelaki tuh cakap..'ko ni pehal jerit2..' tau tak dia wat per..? dia raba punggung pompuan tuh..kuang asam tol..
aku tergelak-gelak bila dengar citer shuhada fsl lelaki tu nak berkenalan dengan dia..aku cakap kat shuhada.."mujur dia tak raba hang noh..tau la hang 'janda' pun..tapi berjenis la skit hang nak cari pengganti pun.." hahaha...macam2..donia..donia..suhada cakap lelaki tu jalan pun terhuyung hayang..kompom dadah tuh..tak pun dia sakit jiwa coz kena tinggal dengan awek dia ka..hahahaha...tu kesimpulan awal aku..

emm...petang tu lak wat ke 2 kalinya aku kuar g..kali ni aku kuar g mines lak..mula-mula ingat nak kuar g kajang je teman nisah..then nisah ajak g mines..aku pun ok je..coz aku tak pernah g naik bot kat mines tu..


Saja amik pict nih..
pelancong arab kot..
masa tengah tunggu bot tu sampai..






Huhuhuhu..ari-ari cik farhah ni kuar..sampaikan ari selasa tuh aku tak g kelas 1st..coz aku ingat tak der kelas dah..aku lupa ada subjek tuh ari 2..emm..esok tu lak rabu..aku kuar gi..g kajang sekali lagi..bukan beli apa sangat dah pun coz 2 ari berturut2 tuh dah beli macam-macam..saja jejalan amik angin..dok sorang2 kat bilik pun kang terkenang-kenang pada yang dah pergi..dulu aku la manusia yang paling tak suka kuar gi mana-mana..aku lebih suka luangkan masa bersama laptop aku nih..kalau kawan-kawan yang nak kuar pun diorang tak ajak aku gi dah..coz diorang tau jawapan aku..aku tak nak ikut..aku rasa cam serabut kepala je pikir balik lewat2..letih la..kalau ada antara kawan-kawan aku yang ajak aku kuar gak tuh maknanya aku pilihan terakhir la tuh..emm..tapi berbeza lak aku dengan sem nih..aku rasa nak gi semua tempat..huhuhu..orang tak ajak kuar aku lak sibuk ajak kuar..huhuhu...camtu lah farhah nih..pagi tadi masa tengah tunggu bas aku ada iklan kat bus stop tuh..lawatan ke genting highland rm98 30 hb jan..n bukit fraser rm 198 pd 14 n 15 hb feb..aku rasa cam nak je pegi..kalau kewangan mengizinkan n kawan2 aku gi aku pun tringin gak r..

emm..banyak tol citer aku entry nih..huhuhu..ok..ari ni lak..apa jadi kat aku eh..sekali lagi aku tak masuk kelas ngan shuhada n nisah..coz awal-awal pagi tadi aku dah kuar..kononnya aku dah budget blehnya gi kelas kul 10..aku gi pusat perkembangan umum..nak tanya fasal subjek bahasa yang aku kena daftar sem ni..n fasal subjek liberal coz kursus dah penuh n nak dftar manual la..then layanan kat kaunter biasa la..manusia cam kita gak yang ada perasaan n emosi..belum sempat soalan abis ditnya g diorang dah jawab..dah macam tok bomoh lak..hehehe..so jawapan yang kami nak tu tak tepat...then 2,3 kali tanya...huh..macam..disebabkan tu..kami terlepas bas kul 10...pastu kami nampak bas zon u..bas zon u ni bas yang nak gi fakulti undang2..fakulti undang2 lak paling jauh..maunya setengah jam lepas tuh baru dia pusing balik..bila dah naik kul 10.30 dalam kul 10.45 camtu baru la kami sampai kat fakulti sains sosial..then terus jalan cepat-cepat g kelas yg kul 10 2..tengok2 lect dah masuk..n tempat duduk penuh..sem lepas subjek yang sama gak tapi wat dalam dewan kuliah..kali ni wat kat kelas biasa..so kerusi memang kena amik kat kelas len la..memandangkan dah 45 min kami lambat..so pelan2 shuhada,nisah n aku turun tangga..tak jadi masuk kelas..huhuhu..teruk tol pernangai haku...minggu 1st dah macam2 cik farhah nih..tak per..minggu depan kompom aku gi suma kelas..huhu..

Ok..sampai setakat tu je r apa yang aku lalui 2,3 ari ni...sibuk jalan-jalan sampai tak sempat update blog..esok cuti..yang pastinya cuti 2,3 ari ni aku tak kemana-mana kot..WAllahu A'lam..





11 comments:

Noorlaila Mohamed Nor said...

huhu sini baru nak start nx monday
ahhh mlsnya!

Farhah Zaidah said...

-Noorlaila Mohamed Nor-
hehe..biasa la awal sem..huhu..cepat tol masa berlalu..

Best Of Me 321 said...

semester baru, pakaian pun baru, segala2nya baru, bf baru jugak ke? hhhahah

>BOM321<
http://bom321.blogspot.com/

violetless said...

panjang bebenor entry nih..tapi berjaya dihabiskan.hahahahah

ok pe warna kasut tu frhah..heheh

eLLa said...

go go..
sem baru..
azam baru..hidup baru..

bezz nyer..dpt g mines..
pnjgnyer entri nie..
tpi bezz...

Farhah Zaidah said...

-Best Of Me-
Haah..semester baru suma nak baru..emm..bf tuh kena pertimbangkan dulu berat ke tak..kalau berat,berat lak risikonya..huhu..

-violetless-
hehe..lama x menulis..gian lak..seronok sorg2..kuikui..
ok ke cik violet..? sy rsa cam kaler org tua2 je..

-eLLa-
Thanks ella sudi baca wlaupun pnjang..haah..best n letih g jln2..

~~INTAN~~ said...

hehee...
sama je kite erk..
mcm ni la student..
cuma b'beza tmpat n keadaan
yg pling best tu
awl sem dpt shopping mopping..
n jenjalan
ngeh ngehh...

cambesje said...

sy xpenah ag nek bot kat mine tu.. jln kaki je~~ huhuhu~~

Farhah Zaidah said...

-~intan~-
HEHE...camtu la students life..lebih kurang je kan..haah..awl sem best leh shopping2..coz purse tebal lgi...tp lma2 huhuhu...jimat..

-Cambsje-
sy pun bru je 1st time..nek la..hehe..best gak..sy nek coz mls jln kaki..hehe..

Cik_SejarahCintaMastura said...

waahhh..., cntik loyout nih sesuai dgn akak yg still student..

apa pun..., tabahkan hati menjd sorg mahasiswi sehari-hari... :-)))

eLLa said...

g shopping..
best..
beli gak brg