Jan 23, 2010

ღ Kalimah Jiwa ღ

Salam Alaik....
2,3 hari kebelakangan nih...keadaan kesihatan agak tidak menyelesakan...diri ini terasa semacam demam walaupun tak kronik..tekak terasa perit...batuk-batuk yang ku rasakan semacam mahu saja menarik keluar isi perut ku setiap kali aku batuk...dan ceme-ceme(selesema) hehe...Bila berada dalam kuliah mahupun tutorial ku rasakan bunyi batukku sahaja yang memecah kesunyian...semalam tidurku tak senyenyak selalu walaupun badan ku teramat la letih...coz batuk ku semakin menjadi-jadi...2 minggu sudah aku tak keluar jogging dengan kawan-kawanku..atas sebab kesihatan yang tidak mengizinkan..esok 24 Jan di uni aku akan adakan larian 1 Malaysia...wajib hadir...berapa km ntah kena lari...5/6 km kot...untuk veteran 3 km...kalau boleh ambil bahagian yang veteran kan..aku rasa aku la kot yang masuk untuk veteran..hehe....putus fius tol kamu farhah...luar alam sangat harapan dan impian kamu...

Emm...nak tulis something yang lain...emm...tapi semacam segan je....
Emm...apa ya....(teringat dialog aziz satar dalam citer seniman bujang lapok lak-----'owh adinda ku yang cantik jelita..hidungmu mancung bagai seludang...rambutmu...aaa rambut...apa ya..) hehe..mau gelak guling-guling teringat dialog nih...

Emmm...hati semacam berbunga-bunga sedikit 2,3 hari nih...semacam satu perasaan pelik dan ganjil... tapi aku belum mampu buat satu kenyataan yang putus fius lagi....sebab aku masih memerhati dan menilai....Ikhlaskah beliau.........

Ya Allah...
Jika aku jatuh cinta...
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padamu..
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMU...

Ya Muhaimin...
Jika aku jatuh cinta...
Jagalah cintaku padanya..
Agar tidak melebihi cintaku padaMU..

Ya Allah..
Jika aku jatuh hati..
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu..
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu..

Ya Rabbana..
Jika aku jatuh hati..
jagalah hatiku padanya..
Agar tidak berpaling daripada hatiMU..

Ya Rabbul Izzati..
Jika aku rindu..
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMU..



P/S: Aku menanti janjimu di tengah lautan resah...



6 comments:

violetless said...

lain je ni...ehem2..

Farhah Zaidah said...

-violetless-
emmm...xder apa yg len pun cik violet..hehe

sI tEDI said...

semoga sihat selalu

ayie said...

elo...
dah lam saya x singgah sini

Jali said...

jatuh cinta sapa ni? kat saya ke? wakakaka... :P

lama xmenjengeuk. blog ni dh lain dr dl. semoga ceria selalu... :)

Farhah Zaidah said...

-si tEDI-
Amin..

-ayie-
haah tol tuh...thans dtg lgi..

-jali-
mana bleh bgtau kat awk..hehehe