Feb 5, 2010

ღ Tanpamu.........Air ღ

Salam Alaik....
Sekarang nih aku amat la malas tuk menaip update blog...jalan2 kat blog pun dah jarang2 berlaku...tak tau la napa malas sangat nih...malas tak der ubat...Emmm...sejak semalam blok aku tak der air...amat la azab aku tak sempurna hidup nih...dah la blok aku jauh dari blok2 perempuan lain...dekat dengan blok aku nih blok lelaki...kalau kata tengah2 malam sakit perut ke maunya azab aku nak maraton ke blok pompuan..nak g tumpang blok lelaki pun tak pernah dibuat orang...maunya diorang menjerit tengok kehadiran aku kat situ...So semalam aku setinggan jap kat bilik nisah..lepas klas aku terus balik bilik aku...sangat letih sebab petang semalam aku gi jogging...dekat sebulan kot aku tinggal aktiviti tuh...coz banyak sangat faktor penghalang...heeee..alasan...so pagi tadi aku bangun dengan harapan air dah ada..terus g toilet nak basuh muka...pusing2 kpala pili air...tak der gak air....betapa frustnya aku...so siap2 g bilik nisah lagi...then aku ingat blok nisah x der masalah la kot fasal air nih..so aku sambung tido memandangkan klas pukul 8 pagi tadi batal..

Aku bangun je tdo terus iron baju n on9 facebook..masih bermalas-malasan tika itu untuk mandi...bila jam dah menunjukkan pukul 10 nisah pun beransur g mandi...tinggal aku yang masih leka dengan fb...kul 10.25 camtu nisah balik dari mandi..aku tnya dia ada air tak..dia kata xder..dia pun g mandi kat blok len...so aku pun cepat2 la nak g mandi gak...risau gak kalau suma blok xder air...kang aku terpaksa g kelas tanpa mandi...aku pun g blok sebelah...tengok2 budak2 blok tuh pun kuar dari blok tuh nak g blok len so aku pun ikut la diorang g blok len lak..& budak2 blok len pun sama kuar dari blok masing2 nak g ke blok len untuk cari air....dah macam tak betul je aku rasa suma orang.....ramai2 masuk dari satu blok ke satu blok yang len...tak boleh idup wooo tak der air...aku rasa macam tak boleh makan apa-apa dah nih..tangki dah penuh...tunggu masa je...kang nak basuh ngan apa...takkan aku nak wat istinjak pakai batu kot...owh tidak sanggup.........cepat la ada air...azab nih..pagi tadi pun aku dapat mandi setimba kecil je air....

Emm...ok..cukup citer fasal azabnya idupku tanpa air...nak citer fasal semalam lak...semalam aku & kawan aku nak gi jogging kat stadium uni...kami jalan kaki dari kolej ke stadium...on the way nak g stadium tiba2 kami dengar sebiji...(emmm sebiji ke sebuah ye...lemah r bab2 nak jodohkan bilangan nih....) sebiji motor la ye....si gadis yang bawa motor tuh break mengejut...mula2 tuh nampak macam ok je...tiba2 dia hilang kawalan terus langgar keta kat simpang jalan tuh...cuak gak tengo accdnt depan mata nih...cepat je benda tuh berlaku...tengok2 si gadis tuh dah tertiarap atas jalan n motor tuh timpa dia...dan dia tak bergerak...kami pun lari-lari nak gi tolong dia...tapi ina sorang je kot tolong pangku dia..aku n nisah nih lari2 g kat dia pastu tak tau nak wat apa..tak guna tol farhah nih..action je lebih....heeee...emm..si gadis tuh dah nangis2...aku pun risau tengok..ina suruh bebudak lelaki yang datang tengok kejadian tuh angkatkan budak pompuan tuh masuk keta...tapi budak tuh suruh aku...mentang2 la aku paling tough kat situ..tapi aku tak angkat pun coz aku macam blur2 gak r....pastu kawan2 pompuan kepada budak lelaki tuh angkat r...diorang budak suksis memang tough dari aku r...& ina ikut temankan si gadis tuh gi pusat kesihatan...aku & nisah lak jadi pak pacak tunggu tuan motor tuh amik motor....si gadis tuh naik motor kawan dia nak gi kelas....kolej dia lak dok atas bukit..jalan nak turun tuh memang laju r...kebetulan ujan n tayar lak botak....aduiii...nasib la dia langgar keta tuh..at least motor dia tersungkur kat atas jalan..kalau dia tak langgar keta tuh maunya dia lepas masuk dalam longkang besar kat seberang jalan....sapa pun tak tau dia jatuh motor kalau jadi camtu...so lewat sikit la kami gi jogging..coz terkejut dengan apa yang dah berlaku....tapi accdnt tuh salah si gadis tu kot..coz dia bawa laju gak r...Sebelum tuh dah kami tak jadi gi jog coz ujan...last2 dok kat stadium tengok orang lawan bola...

Hujan...so tengok diorang lawan bola je la...budak uni aku lawan budak usim kot..
ntah la aku pun tak tau...


Beliau begitu tekun memerhatikan permainan atau para pemain...hehehe

k la...stakat tuh je aku nak coret kat sini...pict budak tuh accdnt aku tak amik la...k..WAllahu A'lam..

p/s: rimasnyer aku rasa xder air nih....air setimba mndi pagi tadi dah abis serap masuk kulit aku...huhuhu


6 comments:

sI tEDI said...

biar x de letrik .. jgn x xde air.. seksa!

violetless said...

farhah!!kita serupa...

perempuan ITU said...

Worh,kenapa byk kolej takde air.sesak nye la

ayie said...

x der air...azab..azab...
mmg susah x der air....
pasni sy cadangakn farhai belik air bertong2 sipan kat kolej...he..he..
guna time 'darurat' jer

syaira said...

photographer ekk?shomel shoot




kommentla nwew post sy,,,lau nk klik nuff sy pun x per,wakakaka


lots of love.muass.,muass.

Farhah Zaidah said...

-si tEDI-
Btul2..xder letrik leh idup g...biar teraba2 pun...tp xder air...x tenang idup..

-violetless-
hahaha....tu la fasal tension!

-perempuan ITU-
emmm..2 r heran gak...byk tempat xder air nih..

-ayie-
emm..frhah ada simpan sbotol je...hehehe...xder tong r...

-syaira-
akak bukan photograper..klu ayie tu yela...ada ilmu skit2 je..