Aug 10, 2010

Sebaknya Hati

Dear Diary....

Tetiba hati ini jadi sebak bila dapat tahu ayah angkat aku kat sarawak dulu dah tak ada...dari minggu lepas lagi..aku baru je tau bila kawan aku gitau kat fb tadi....tiba-tiba je kolam mata nih bergenang...Rasa macam tak percaya je....dia dah tak ada...aku tak boleh dengar kehilangan terutama yang ada kaitan dengan aku...pasti laju je air mata ni mengalir.....

Walaupun aku jarang berbual dengan dia coz aku tak pandai cakap sarawak...tapi hati aku selalu tercuit dengan cerita-cerita dia...walaupun sukar jugak bagi aku nak faham...dulu aku ada buat entry cerita sedikit sebanyak tentang dia...di entry ini...dah la last day kat sana ari tuh tak sempat pun jumpa ayah angkatku...gambar dia pun tak ada dalam simpanan aku....cuma ada gambar ibu dengan adik-adik je....Teringat lagi masa aku kat rumah diorang di kampung pasir pandak sarawak,aku selalu dengar bacaan ayat Al-quran dalam solat dia...terutama waktu maghrib dan isyak coz dia selalu jemaah dengan cucu dia...rasa macam terngiang-ngiang lagi suara dia.........Al-fatihah untuk ayah angkatku..semoga rohnya dicucuri rahmatNYA...Aminn...

p/s: Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada seluruh umat islam...semoga ramadhan kali ini lebih bermakna...

3 comments:

Winnie Cik Mastura said...

Semoga rohnya dicucuri rahmat & di tempatkan di kalangan para solihin. Amin.

AngahSayang2314 said...

selamat menyambut bulan pose

lama tak jong jeng kat sinii

Nisrina Afrina said...

Winnie Cik Mastura- ye dik...semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman...

AngahSayang2314- Selamat menyambut bulan puasa gak angah....