Oct 14, 2010

CONTEST GAMBAR PERCUTIAN YANG MENARIK LAGI TERTARIK!

Salam Alaik..
Mata rasa mengantuk coz semalam tidur lewat siapkan RPH dan bahan untuk micro teaching pagi tadi...elok dah sampai depan bilik mikro,rasa pelik coz yang lainnya tak datang pun padahal jam di tangan dah hampir menunjukkan pukul 8.30,kelas sepatutnya pukul 8...Bila try call yang lainnya,rupa-rupanya kelas cancel...cessss.. Kalau tau dari awal tak la aku rajin berjaga sampai 2,3 pagi reka bahan bantu mengajar...huhuhu...

Ok..berbalik kepada tajuk utama, "CONTEST GAMBAR PERCUTIAN YANG MENARIK LAGI TERTARIK!" Terjumpa contest nih masa sedang berblog walking..teringin nak joint walaupun tak pernah terbang jauh-jauh..






Inilah gambar yang saya pilih untuk sertai contest nih.
Ketika bermain di gigi air pantai Pasir Panjang Kuching Sarawak.
Masa tuh sebenarnya ada program anak angkat di Kuching Sarawak yang diadakan pada 5-12 Mei 2010.
Pernah ku abdikan kisah saat indah disana di bisikan rindu ini
Sekaligus merupakan percutian buatku..
Mungkin tak sehebat percutian yang lainnya.
Namun sudah mampu menyeberangi Laut China Selatan,
Terpisah jauh dari keluarga dan insan tersayang di semenanjung,
cukup membuatkan aku rasa itulah percutian yang akan ku kenang sampai akhir hayat.

Kenapa saya suka gambar nih..
Sebab ketika ini,senja sedang melabuhkan tirainya..
Tidak sampai 1 jam sahaja lagi saat itu,mentari akan terbenam di ufuk barat...Menjanjikan pemandangan yang cukup indah...Bagi sang pelukis,wajah mentari jingga pastinya bakal terlakar di dada kanvas..Bagi sang pemuisi,bait-bait indah yang mengasyikkan bakal terzahir di hujung pena....begitulah alam dan seni ...2 unsur yang saling melengkapkan bagai hubungan antara 2 insan yang berkasih sayang...saling memerlukan...

Dari pantai ini,kelihatan gunung Santubung dengan jelasnya.Tetapi memandangkan gambar diatas saya mengadap ke arah yang bertentangan dengan kedudukan gunung tersebut,maka tidak kelihatan ia di situ.Tapi di entry saya sebelum ini mungkin ada gambar yang nampak gunung tersebut. 

Sekian..
Sape2 nak joint boleh la melawat ke blog cik penganjur..






12 comments:

eqbalzack said...

wahhh...menarik ni...

Farhah Zaidah said...

-eqalzack- hee...jom joint!

.:: dieylah :: said...

lame dh x g c2..hihi..
best pic tu.. ^_^

Farhah Zaidah said...

-dieylah-
sangat cantik view kat situ...suka2.. =)

NurSolehah said...

gud luck sis :)

amira zakiah said...

nice picture!all the best

Farhah Zaidah said...

Nur Solehah- Tima kasih... =)

Amira Zakiah- hee...tima kasih mira..

Farhah Zaidah said...

Nur Solehah- Tima kasih... =)

Amira Zakiah- hee...tima kasih mira..

kojah said...

tq join contest...pape tunggu keputusan penganjur yeee...

Amyna said...

Gud Luck ya pren.. :)

.:: dieylah :: said...

farhah..btul2... putri santubong putri sejinjang...nyanyi sini lak..opsss.. ^_^

Nur Misnan said...

salam..
suka baca puisi tuh'
wonderful....

insyaAllah.. semoga berjaya dlm contest tersebut..