Oct 2, 2010

Hanya suratan Takdir.....


Aku hanya memintal angan-angan..

Empunya tangan nih belum berkahwin..

saja amik gambar

berangan2 macam nih kot jari ku suatu hari nanti..

saat inai memerah di jari...

saat cincin sudah tersarung ke jari...

Entah bila saat tuh akan tiba untukku...

Hanya suratan takdir melengkapi sebuah kehidupan...

Dear Diary...

KESEDIHAN...kian mencengkam hati...Entah mimpi apa semalam shah yang dulunya pernah bertakhta dihati...yang pernah jauh tinggalkan aku...seperti yang pernah ku abadikan di sini tiba-tiba sms darinya kunjung tiba...Sms darinya ku jawab...seolah-olah tidak pernah ada persengketaan antara kami lagak aku saat itu... cuba berdiri teguh dibalik tugu keegoan aku.... atas rasa sakit hati yang amat mencengkam jiwa aku suatu ketika dulu...

Munculnya kini dengan 1001 persoalan di dada aku...kenapa tiba-tiba muncul? kenapa tiba-tiba take care fasal aku...dulu jiwa aku kosong sebab hilang dia...semua serba tak kena...tapi aku menelan segala kedukaan yang terpendam di lubuk jiwa yang sekian lama...Aku mula bangkit untuk memulakan hariku walaupun bukan dengannya....

entah bagaimana tergerak naluri kecil aku untuk merungkai misteri statusnya kini...aku tanya dia... 'dah lama kerje...bila nak kawin? ' laju je aku taip ayat tuh... dalam fikiran aku bajet dia meseg aku nih mesti dia dah rasa camne kehilangan aku... so bajet nak jual mahal kalau dia nak pujuk2 aku....sekali jawapan dia... 'baru sebulan lebih bertunang...InsyaAllah tahun depan kawin...' saat tuh aku rasa kelam dunia... cepatnya dia cari penganti aku...bukan sekadar pengganti bahkan bakal dijadikan suri hati dia sehidup semati...air mata laju membasahi pipi.. aku pun hairan kenapa aku nangis...sedangkan antara aku dan dia dah tak punya sebarang pertalian... hatta diri aku pun sudah punya kasih tambatan hati.... Mungkin aku terkejut...tak sangka secepat itu tindakan dia.... dan dia cakap kat aku...kenduri nanti datang tau... hati aku merintih hiba saat itu...

Alangkah indah kalau time tuh aku boleh datang ke majlis dia dengan Hairi sebagai suami isteri... tapi aku terlalu memintal angan-angan yang tinggi...kerna hairi jua bakal terbang jauh dari sini.... entah apa pula ujian bakal datang kepada aku...hanya ion-ion cas negatif bermain dalam fikiranku... serba negatif sahaja sangkaan aku kiranya dia sudah jauh dari sisi aku nanti.... harapanku dia takkan hilang seperti hilangnya shah dari hidup aku.. Entah,diri ini terlalu penat dengan semua kesedihan...semua tangisan yang selalu bermain di pelupuk mataku....Bisakah aku mengecap nikmat bahagia..? @ bahagia itu sememangnya tidak tercipta untuk ku?? Aku tak ingin dipandang tanpa hati...mencintai tanpa dicintai...


6 comments:

Black_roses92 said...

sabar ek.. kita paham perasaan tu.. bayangkan kalau almost 3 years together, berkasih tetiba dia cakap sebenarnya kita ni bukan kekasih just kawan.. how is that?? macam nak gila... so, tenang je.. :)

Hali3isa a.k.a L3ha : SSA said...

sabar sin~ huhuhu. itu la dugaan yang di 'hadiah'kan kepada kita~ huhuhu. kuatkan semanagt~ dan tawakkal!

violetless said...

twakal sayang//percayakan pasangan farhah skrang..mungkin dia terbaik buat farhah..

aLiya QiStina Danisha said...

saab ea kak..
kuatakan hati maybe akk akan akn dapt yg lebih baik dr dye.. :)

misyamissyou said...

sabar kak..sy tau perasaan akak tu cm ne..tp Hairi tu? hehee

Farhah Zaidah said...

misyamissyou- emm..nape dgn hairi 2 dik? hairi 2 bf akak skang...hee