Oct 27, 2010

Tag dari Beela...

Saya telah ditag oleh adik Beela

Salam Alaik..
Satu hari tuh perasaan ada sorang adik nih tag saya..
Beela..
saya nih lak selalunya mudah terlupa fasal tag-tag nih..
ada yang tag tapi saya tak buat...
saya nih pelupa okeh..hee..
ok syarat-syaratnya:

once you have been tagged.
you are supposed to write a note with 25 random things,fact,
habits,or goal about you.
At the end.choose 20 people to be tagged.
You have to tagged the person who tagged you.
If i tag you.
Its because i want to know more about you..

 (siapa saya) من أنا؟؟


1.) Nama diberi Farhah Zaidah Binti Abdul Rahman.
Di rumah umi panggil kak long..
kawan-kawan lak panggil paah...saya tak suka dengan gelaran tuh..
Rasa macam mana ntah..
tapi sejak form 6 diorang panggil macam tuh..
suka or tak lama-lama dah sebati dengan saya..
Saya lebih suka bahasakan diri aku dengan farhah..
Farhah Zaidah = Kelebihan kegembiraan..
kalau panggil saya dengan farhah bukankah mendoakan saya gembira..?
Tapi paah = xder makna..

2.) Dilahirkan pada 30 Julai 1988 dekat umah je..
so sekarang usia saya dah 22 tahun..

3.)Sekarang saya study dekat Universiti Kebangsaan Malaysia Bangi
Di Fakulti Pendidikan..
Kamilah warga pendidikan..


4.) Tahun 2012 baru tamatlah sudah pengajianku..
Saya masuk ukm tahun 2008..
kos saya nih 4 tahun baru abis..
lambat lagi nak abis...
Adesss..
 ceq tak larat ngaji dah... =p

5.) Saya anak sulong dari 3 beradik
tapi ada kakak dan abang juga..sebab saya ada mak tiri..
anak-anak mak tiri saya tuh la abang & kakak saya...

6.) Belom berkahwin..tak tahu bila si dia nak datang melamar saya..
huhuhuhuhu...



7.)Suka tengok gambar yang cantik-cantik +  Suka ambil gambar..
kalau boleh setiap entry kat blog nih nak guna gambar yang di ambil sendiri..
Biar tak cantik pada mata orang lain asalkan puas hati saya sebab usaha sendiri..




8.) Suka tengok pemandangan yang cantik2..orang yang cantik2..
semua benda yang cantik..
lagipun ALLAH itu cantik
dan ALLAH sukakan kecantikan..
so semua yang ALLAH ciptakan dimuka bumi nih semua saya suka tengok..


9.) Saya suka baca novel..tapi ambil masa yang lama untuk habiskan satu novel
sebab terlalu menghayati setiap bait yang penuh dengan metafora,hiperbola,simile dan sebagainya.

10.) Saya nih jiwang sikit..suka ayat-ayat yang berbunga..
penuh dengan metafora dan hiperbola..
'kita bagai mentari dan bulan...berjauhan tetapi saling memerlukan...'

11.) Suka kaler pink! comel je kaler tuh.. =)


12.) Kuat berangan jugak la...
bila dah jiwang kuat berangan lak..pikir benda-benda luar alam..

13.) Suka dengar lagu-lagu jiwang sebelum tidur,
dengan harapan mimpi yang indah-indah saja.

14.) Dulu cita-cita nak jadi Doktor...haha...
tapi kalau biologi setakat B4 tak kemananya..

15.) Saya anak desa..saya datang dari sebuah kampung yang aman dan permai..
jauh di Kedah Darul Aman.



16.) Saya nih jenis tak banyak cakap + pemalu sikit..
kalau tak kenal saya ingat saya nih sombong..
muka lak serius..

17.) Tak suka bising-bising...tak suka dengar orang menjerit ngada-ngada...
ganggu ketengangan jiwa saya..
rasa macam nak wrestling je beliau yang suka dok menjerit-jerit tak tau punca nih!
dekat blok saya nih ramai je suka jerit-jerit macam histeria...
saya sendiri tak suka menjerit..kalau menjerit kompom over gila..
hahahaha

18.) Tak suka cari fasal dengan orang lain..
tapi kalau dah orang nak cari fasal dengan saya,rasa macam nak gi menuntut ilmu santau...
biar beliau rasa...hahahaha

19.) Saya nih pendendam! haha
mudah memaafkan tapi dalam hati ianya tak pernah hilang
selagi nyawa dan badan tak berpisah..

20.) suka buat kerja last minit ye kawan-kawan...
lepastuh gelabah macam biawak..
ini tak kena itu tak kena..

21.) Saya tak suka menipu..
kalau saya menipu orang yang kena tipu tuh boleh detect saya menipu..
coz mata saya akan terkebil-kebil macam cari idea..
hahaha..
then saya rasa macam mulut saya herot...emm..paham tak herot tuh macam mana? =)

22.) Saya teringin nak ada seorang abang..
yang boleh kongsi suka duka saya..
jeles tengok orang yang ada abang..
tapi apakan daya umi lahirkan saya sebagai anak sulong..
huhuhu
ada sapa-sapa nak jadi abang saya? personal mesej saya ye..
heeee...

23.) Saya suka duduk bersendirian..
sebab kalau duduk beramai-ramaian pun saya tak banyak cakap..heee..

24.) Saya teringin nak berkeluarga seperti yang lain..
heee..
sebab keluarga saya sekarang kecil..
just ada umi,saya,angah & adik lelaki saya je..
faham tak ayat saya tuh?
jeles tengok kawan-kawan yang sebaya or yang lebih muda dan jauh lebih muda dari saya
sudah berkeluarga..
lagipun..
'cinta yang indah itu kan adalah perkahwinan..'

25.) Last but not least saya nih suka menangis..
walaupun umi dah letak nama farhah zaidah yang bermaksud kelebihan kegembiraan,
rasa gembira tuh jarang membuatkan saya tertawa..
saya lebih suka layan hati yang gundah gulana..
saya rimas dengan tangisan-tangisan nih..

Sekian sudah kisah man ana?


Seterusnya,saya ingin tag kawan-kawan berikut..
sebab saya teringin nak kenali siapa mereka :

1.) Aneesa
9.) Ida
14.) D_La
20.) Balqis





4 comments:

hana nabihah said...

mekaseh tag saya :) nanti ada masa terluang saya jawab :)

alexa yussida said...

http://iammemaself.blogspot.com/2010/10/dvatsat-piyat-twenty-five.html

salam..maceh farhah...tu saya ade la buat sikit sbb pnah kena tag..kalo ade pape ag nak taw,juz komen kat situ je oki?nti sy jawab..heee:)) tenkiu dear..

cik nur said...

oke kalo mcm tuh nur pggl farhah jew oke supaya farhah hepi2 jew slaloo ^__^

Farhah Zaidah said...

hana nabihah- ok..sy x paksa pun...anytime je..

Alexa yussida-ok..tima kasih awk..sy dh baca...

cik nur- heee..tima kasih cik nur...