Dec 20, 2010

Kembali ke Sekolah dan sebuah kerinduan....

Dear Diary...

Kembali ke sekolah
Tamat sudah percutianku..maka harus kembali menuntut ilmu di sekolah tinggiku..hee..Semalam bertolak dari kedah ke bangi semula..emm..mungkin aku akan kembali sibuk dengan akademik..Perasaan berbaur-baur la pulak..yang pasti pagi ini sangat malas untuk ke kelas,entah sudah mula entah tidak..Yang pasti aku mesti tanam semangat di dada yang berkobar-kobar untuk terus maju dalam sekolah kehidupanku..supaya hidup aku semacam ada motif kehidupan sikit tambah-tambah di usia akhir remaja ini...hee..

Sebuah Kerinduan








Sebuah kerinduan yang mungkin berasaskan 3 hal di atas..yang pasti ku tak hingin kerinduan disebabkan kehilangan mahupun perpisahan..itu semua akan merobek hatiku...Aku nih bukan boleh dapat cuti lama-lama sikit..mula la sakit rindu..bila bercuti di rumah teringat dekat en.Kekasih hatiku..bila dah balik rumah kedua aku nih,aku mula merindui umiku..tambah pulak akhir-akhir ni umi tak berapa sihat...aku jadi khuatir dan takut..

Satu lagi,aku rindukan sesuatu...sesuatu yang dulu selalu menghiasi hari-hari ku dibangku sekolah suatu dulu..
kini setelah bangku sekolah telah lama ku tinggalkan,baru ku terasa sepinya sekeping hati.. tanpa santapan rohani yang selalu menjadi juadah utama suatu ketika dulu..di mana sekelilingku selalu dihiasi taman-taman syurga majlis ilmu yang sentiasa mewangi..namun kini aku amat merindui tentang semua itu...aku tersedar Apa Sebenarnya yang Dicari dari Serpihan Usia,Andai ia dibazirkan Tanpa Manfaat...? mungkin sudah tiba masanya,haruman nasihat yang selalu menghiasi hariku dulu perlu dikongsikan disini...agar wangiannya dapat membawa kita menemui siratull mustaqim..rindu yang didasari oleh cinta luar biasa...


4 comments:

khairunnisa ♥ said...

welcome back kak farhah^__^

Wahida Nasution Thakhrim said...

yea.. memang ketiga-tiga perkara tu buat saya rindu..

Farhah Zaidah said...

khairunnisa- hee...tima kasih dik...

wahida- ya..btol2..mungkin ketiga2nya sebab utama..

ShazlinaSaad said...

akak suke kata2 ini..