Jan 16, 2011

Saya sudah reti lah.... =)

Mood : Happy + emosi sedikit tidak stabil = bercampur baur..
Dear Bisikan Rindu..................


Malam ini mood semacam tidak baik..akhir-akhir ini mood tidak stabil..tak tahu kenapa..rasa mahu nangis kencang-kencang yang boleh..lepas tuh boleh buat hantaran 7 tempayan air mata macam lagenda puteri gunung ledang...so bila saya semacam berperasaan seperti itu..saya perlu buat sesuatu agar saya sibuk..tapi sibuk yang meng excited kan diri sendiri...yeay! bukan sibuk dengan assigment...itu langsung tidak gembira.. boleh makan hati...!


So,malam ini saya secara bermati-matian melukis! kali ini saya melukis...bukan main cantum-cantum lagi tau...heeeeee...sangat happy...sampai mengantuk pun sudah terlupa... saya melukis secara bekerja keras sampai ke titisan keringat terakhir...walaupun tidak secantik lukisan zackzukhairi ...tapi tetap teruja dengan diri sendiri....kahkahkah...haha..



Inilah hasilnya setelah berjam-jam melalui proses cuba jaya...dan akhirnya berjaya... =)kenapa saya lukis orang lidi tuh dengan segala anak ayam,itik dan burung?emm..sebab dulu saya budak nakal..masa kecik-kecik dulu..kecik-kecik dulu..saya tak boleh tengok binatang-binatang comey..terutama anak ayam,anak itik n anak burung...kalau dapat kat saya terus jadi arwah..anak kampung macam saya nih semua benda saya nak teroka..

satu hari tuh saya nampak anak itik tuh macam lambat-lambat je jalan ikut belakang mak dia..so disebabkan geram lihat kecomelannya,saya ikut dari belakang perlahan-lahan.mak itik tuh awal-awal lagi dah lari sebab terkejut dengan kehadiran saya..tapi anak itik nih kan macam lembab sikit..so berjaya la saya tangkap dan culik anak dia..dekat belakang rumah ada telaga...so pengetahuan sedia ada saya,itik pandai berenang..so saya masukkan anak itik tuh dalam telaga tuh..anak itik tuh pun berenang la..bila dia nak ke tepi telaga saya tolak dia ke tengah lagi..jahat kan saya..huhu..kesian anak itik tuh..lama-lama dia tak kuat..bila tengok dia tak kuat..saya ambil baldi..masukkan air..lepaskan dia dalam baldi plak..nak jugak dia berenang lagi..lepas tuh idea jahat saya lagi..nak mandikan anak itik tuh...macam umi saya mandikan adik kecil saya dalam besen..so saya mandikan la...abis basah anak itik tuh..lama-lama dia tak kuat dan terus mati..lepas tuh saya baling dalam parit belakang rumah...huhuhuhuhu...bila saya dah sekolah..belajar kelas kafa..tahu dosa pahala..saya teringat dekat semua binatang tuh..yang pernah jadi alat mainan saya...mesti banyak kan dosa saya dengan haiwan...huhuhuhu...



Dalam banyak-banyak binatang comey yang saya zalimi..kucing je saya tak pernah zalimi.. tuh memang binatang kesayangan saya la...siap tulis dalam diari g kecik-kecik dulu bila kucing saya mati...tapi diari tuh dah saya buang dalam parit...sebab satu hari tuh adik saya terjumpa diari saya..dan gelak-gelakkan saya bila baca kisah kucing saya yang mati tuh...ayat budak-budak sekolah rendah masa tuh..memang la kelakar sikit...

Ni pula hasil cantum-cantum jugak... =)
macam tutorial cantum-cantum dulu
saya nak buat anak ayam dengan kucing..
tapi kucing tuh nampak macam bukan kucing..
mungkin sebab tak ada misai... =)

OKey..cerita tamat..boleh bersurai...=)

Gadis emosi tidak stabil...

16 comments:

khairunnisa ♥ said...

aiyoyo..kak farhah, sayang itu itik :') sob sob.. kawan saya pernah bakar bulu ayam hidup hdup.. kesian ayam tu.. tapi tu kisah dia time kecik.. comel lukis! nisa baru je buat entri ayam dan kucing nisa juga tadi ^__^

Farhah Zaidah said...

khairunnisa- 2 la kesian anak itik tuh...huhuhu..akak xsngaja..harap2 itik tuh ampunkan akak...heee... laa? kwn nisa bakar bulu je ke bakar ayam skali??

fauzibest5 said...

Besarkan lagi kepala kartun tu & pendekkan lagi badan dia k.baru nampak cute.Dalam erti kata lain,kepala besar,badan kecik.Selamat beramal :)

Anis izyan Abd Rahman said...

ccomeel ~ itik cantum2

LehaMY said...

comel lukisan itik tu :D

Farhah Zaidah said...

fauzibest-owh..tima kasih atas tips yg diberikan... =)

anis Izyan Abd Rahman- heee...tma kasih...

LehaMY- heee...tima kasih leha..

LehaMY said...

sesama2 . hehehe :D

Misz-sakura said...

farhah, watermark tu awk edit secara manual or kena install certain code dulu then bila kita upload pic secara otomatik akan ad ke? hehe pls anwer me.. =) need to know

zety said...

dulu pernah zalim dekat ikan laga abg sebab sakit hati sgt dekat die.kesian tak psal2 ikan tu jadi mangsa T.T

ajar la saya jugak macam mna nk lukis macam tu.

~WaNniE~ said...

comelnye awak lukis......

Salam perkenalan...
Wannnie follow awak..

Farhah Zaidah said...

Misz-Sakura-sy guna photoscape...lepas lukis terus buat watermark tuh...xder coding pape pun...hnya dihujung jari anda...heee

Zety- awk skit ati kat ikan ke kat abg awk? sian dia...huhu..tpi sy lgi jaat la..heee

wannie- thanks wannie..salam perkenalan jugak..nnti sy terjah blog awk ye... =)

misyamissyou said...

comel kak..huhuu

Farhah Zaidah said...

misyamissyou- hee..thanks dik...

MJ said...

wahh.kak farhah buat yg lukis2 plak la..comel2..hehe..
nakal jugak ek kak farhah nih..

FarhanaFabulous said...

wah comelnye doodles ni..creative..following yaww !

Farhah Zaidah said...

MJ- Haha..2 la akak nakal kecik2 dulu sebab kwn2 suma budak laki...

FarhanaFabulous- thanks...nnti sy terjah blog awk ye... =)