Feb 15, 2011

Kalau lah masa boleh dibeli...

Dear Bisikan Rindu...

Kalau la Masa Boleh dibeli...
Kalau la masa itu boleh dibeli..mesti aku dah simpan duit banyak-banyak untuk beli masa..mahu saja aku cari usahawan yang mengusahakan masa..' encik! saya nak beli masa lalu...! masa arwah abah saya masih ada... masa pertama kali kenal dia...masa pertama kali keluarganya datang ke rumah saya... masa saya kecil-kecil dulu...'  ingat lagi 6 soalan yang dijawab imam Al-Ghazali? soalan kedua yang dijawab tentang masa..


Kalau la masa boleh dibeli...mesti ianya diperdagangkan dengan sangat mahal..maka aku yang miskin masa nih sudah tentu tak mampu milikinya jugak...huuuuu..tapi mungkin jugak ada yang akan jual masa cetak rompak bukan? hahaha..



Terkenang

Sebut tentang masa..aku jadi semacam terkenang zaman dulu-dulu...masa lalu yang takkan berulang lagi...emosi melankolik mula merajai jiwa aku...huhuhu...


Baru-baru nih,aku jumpa kembali nostalgik keropok tuh...
aku jumpa keropok tuh kat gudang yang jual barang dekat apa nama tempat tuh aku tak ingat...sungai apa ntah...
then aku beli satu plastik besar keropok tuh...
balik bilik aku buka satu-satu keropok tuh..
dengan harapan aku jumpa rantai manik-manik merah macam dulu...
tapi keciwa...banyak lori pink nih je...

Terkenang masa budak-budak dulu...masa aku kecik-kecik dulu suka sangat beli keropok yang kat dalam tuh ada mainan...sekali tuh aku beli keropok tuh,kat dalam dia ada rantai manik-manik kaler merah... suka gila aku time tuh..lepas tuh beli lagi..tapi dapat benda len lak...rasa semacam sedikit keciwa kalau aku dapat lori mainan or kereta mainan or gasing plastik ke....engkau orang pernah beli keropok tuh? alaa..yang bungkusan dia klasik sikit tuh..kaler hitam kot tak salah aku...keropok king kong ke apa entah...sangat nostalgia...
uwaaaaaaaaaa...rindu zaman dulu-dulu...tapi aku perlu menjadi dewasa yang sebenar...Aku semakin miskin masa..malah mungkin masa hidup semakin suntuk..hahaha..



Me myself...


(Lagi pict yang diambil masa balik kampung time cuti raya cina ari tuh...
umi aku cakap pict aku nih rupa aku macam Yuna...haha...)

Simpton-simpton yang tidak best seperti perasaan bosan dan mahu menangis bertempayan-tempayan mula merajai lela....tidak tahu kenapa...tapi aku pasti ada sebabnya yang akan menyusul dikemudian hari...saat ini aku mengalami kegawatan motivasi...emosi yang kronik.. yang entah-entah kenapa...

I miss him...! masa amat mencemburui aku...huhuhu...
berharap kaya dengan masa satu hari nanti...



8 comments:

Dinda Iva said...

masa yang berlalu takkan boleh diulang kembali...redhalah my dear...moga ada yang lebih baik utk kita dimasa hadapan...InsyaAllah

Farhah Zaidah said...

Dinda Iva- betul 2 sis...tpi kalau bleh ulang..nk ulang yg indah2 saja... =)

.::cintabungablogspot::. said...

nape blog farhah slow je bile nk scroll eh??

Farhah Zaidah said...

cintabungablogspot- owh yeke? sblum nih xder sape ckp cmtu g..thanks ye gtau...may b saya letak pict yg megapixel berat2 kot...

Lina_Lin said...

dear,gambar kat entry nieh sweet la..n you look like yuna you know..
in thaht pic la..maybe sbb ur gaya kowt :)) anywany,cantekkkk

Lina_Lin said...

dear,gambar kat entry nieh sweet la..n you look like yuna you know..
in thaht pic la..maybe sbb ur gaya kowt :)) anywany,cantekkkk

Farhah Zaidah said...

Lina_Lin- heee..hahaha..nk tergelak besar dah...thanks...haah may b gak kot...style sy tuh..mak sy pun ckp pict tuh mcm yuna...

Cik Embun said...

comel lori tuh