Mar 20, 2011

Hari Bahagia..!


Maaf.. entry di bawah berkualiti rendah... tiada nota-nota ilmiah....maka tidak perlu take note..


Ini gambar cincin aku dan cincin kawan-kawan..
cincin yang tidak punya sinonim atau antonim..
Bila bohsan dalam kelas aku akan snap gambar sini sana...
ganggu ketenangan kawan-kawan...harharhar..

Dear Istana Cinta

Bertemu lagi...Hari Bahagia! hari ini bukan hari bahagia aku pun...cuma terasa semacam bahagia bila mendengar lagu-lagu pengantin ini...Skang aku semacam tersangat suka dengan lagu nih...sangat menepati halwa telinga aku..Aku tengah dilanda bencana lagu pengantin...hahaha..

Kompang dipalu pengantin baru
Duduk bersanding tersipu malu
Kompang dipalu pengantin malu
Moga bahagia ke anak cucu

Kami doakan moga bahagia
Selamat sejahtera hingga akhir zaman

Mempelai tersenyum manis
Air mawar direnjis-renjis
Bunga manggar indah berseri

Oh….. senyum tawa dan gembira
Sanak saudara semua oh indahnya

Merahnya inai di jari
Tanda kasih dah termateri
Ikatan raja sehari

Oh…. Hari yang dinanti-nanti
Sudahlah menjelma kini kekal dan abadi

Selamat pengantin baru
Moga kekal ke anak cucu
Selamat pengantin baru


haish...aku semacam tak boleh dibiarkan mendengar lagu-lagu pengantin ni...semacam satu aura nak kawin berkobar-kobar kat dada...rasa macam nak call umi aku kemudian cakap "umi! cek nak kawin...sila call mak abah mertua cek...!" hakhakhak...haru.... maunya kena lempang dengan mak yang belum jadi mertua ku.. inilah akibatnya bila duduk berjauhan dari umi..jauh dari pantauan maka anaknya ini secara sewenang-wenangnya terdedah kepada persekitaran yang tidak  perlu...

Jam sudah menginjak angka satu pagi..tapi aku masih menjegil mata semacam sebok menyiapkan assigmant.. walhal aku hanya menadah telinga mendengar lagu 'kompang di paku palu' sudah hampir lebih 10 round rasanya aku mainkan lagu yang sama...hahahaha... bunyi kompang tuh semacam buat aku nervous...darah dalam jantung aku mengepam secara ekstrem...ekekekeke... PARAH..!


Sebut fasal kahwin, aku terbaca satu lagi artikel best dalam ujang 1 Mac 2011 baru-baru ini :

Alasan Pakwe Korang Tak nak Kahwin dengan Korang :

  1. Tak Cantik Konon - Kurang asam keping..kapel dah dekat 8 tahun tapi bila ajak kawin alasannya dah tak cantik macam mula jumpa dulu..Memang dasar jantan mata keranjang!
  2. Ekonomi tak stabil - Apa hal pulak dengan masalah ekonomi. Ekonomi okey ke tak okey...kalau korang kata okey..esok dah boleh kawin.
  3. Belum Sampai Seru- Tak sampai seru apanya lagi? dah kapel lapan blas tahun nih dah kira sampai jodoh la nih.. nak seru jodoh macam mana lagi...
Okeh..aku share tiga je point penting..lagi-lagi point korang boleh la baca sendiri dalam ujang ye... tak pun korang tambah la senirik...Okeh...aku semacam sudah mahu muntah sebab terlalu banyak kali mendengar lagu yang sama..sekarang nak dengar lagu pengantin lain pulak...hikhikhik...okeh mata sudah pening...kepala sudah sakit..tilam dan bantal kata 'mari-mari kemari..'  Cerita sudah tamat ..maka boleh bersurai..wassalam...

3 comments:

alongxp said...

alasan laen :
duit hantaran lom cukup.
sy susah nk cuti...
keje tempat keje skrg xbest,sy nk benti keje.
lom baligh
lom puas enjoy
sy sibuk...nnt awk bosan...
mak sy kate sy lom leh kawen...
kawen tu ape?hahaha...

Tengku Puteri said...

alongxp- adess..bnyak lak alasan dia...heeee... kawen tuh macam main masak2 la...hahaha

MJ said...

ptt la mcm pnh bace alasan2 tuh..hehe..
haaa..nk kawen dah ea dok dgr lgu pengantin jek nih..jgn lpe jemput mj tau..hehehe...