Mar 19, 2011

Muqaddimah.....


(entry aku kali ini semacam ada isi-isi penting...walaupun berkualiti rendah...sila take note...kekekeke)

Dear Istana Cinta

Semacam pelik bila aku taip 'dear istana cinta' sebabnya dulu aku taip 'dear bisikan rindu'.. Tidak mengapa..abaikan.. =) aku semacam happy untuk hujung minggu kali ini ..sebabnya aku dah tidak sebok semacam menteri ... happy! aku tidak perlu tidur persis ayam lagi..atupun hari-hari yang aku lalui dengan wajah ayam berak kapur... heeee...

Sekarang teka sudah pukul berapa? aku jenguk jam di sebelah..pukul 1.45 pagi.....ceit..! ingat pukul 4 or 5 pagi..cakap semacam berjaga siang malam tidak tidur-tidur... aku berjaga sampai ke detik ini bukan atas dasar kerjaraya yang bertimbun-timbun tapi sebab berfikir nak conteng apa kat dinding istana aku nih...last-last aku capai sebuah majalah ujang kat ujung meja...selak satu satu..sambil selak sambil baca... 

Aku dah jumpa satu tajuk best..boleh kongsi di sini ye dak..cumanya aku tak boleh melukis seperti kartunis.. tapi tidak semua aku kongsi di sini...kalau nak tau isinya lagi pergilah kedai apek sana beli satu majalah Ujang nih... best okeh...bukan takat boleh gelak sampai tahap senak perut..tapi ada gak manfaatnya yang aku peroleh...semacam tazkirah pendek...tajuknya :

Muqaddimah Orang Mengumpat

Tajuk pun sudah semacam best..kreatif... sedap mengumpat..macam makan nasik... heeee... eh..salah ..sebenarnya bukan makan nasik..tapi makan daging sedara sendiri... kalau tak caya cuba engkau buka Quran terjemahan..buka surah ke 49 iaitu Al-Hujurat ayat 12...engkau baca sendiri... hah...pergi sana ambil quran bukak...=)

"Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah banyak dari prasangka, sesungguhnya sebahagian prasangka itu dosa, dan janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain, dan janganlah ada di antara kamu yang mengunjing sebahagian yang lain. Apakah ada di antara kamu yang suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Tentu kamu merasa jijik. Dan bertaqwalah kepada Allah, sungguh Allah Maha penerima taubat, Maha Penyayang...."

Alahai...aku hilang konsentrasi bila gegendang telinga di ketuk-ketuk dengan lagu dari sinar nih.... =) aku semacam nak taip lirik dari lagu yang aku dengar...aku nih kadang-kadang agak klasik orangnya ..sebab aku semacam suka melayan lagu-lagu klasik nih... aku sudah sesat dalam menulis...Baiklah sila salin nota cikgu nih ye...





Sudah abis salin?? makanya abis sudah pelajaran kita hari ini...maka kamu kamu dan kamu buatlah konklusion sendiri... (gagal micro teaching betul lah aku nih)

Emm..bukan setakat itu je muqadimmah nak mengumpat nih..macam-macam syle lagi la... yang kreatif dia punya intro memang mampu memikat hati yang kosong...kita sebagai manusia yang tidak lari dari melakukan kesilapan seharusnya mengawal diri dan cuba mengelak dari melakukannya...( semacam tidak best nasihat aku...ah! aku memang gagal nasihat... )

Owh..sudah hampir terlupa nak selitkan sekeping lukisan aku yang tidak cun..tapi kalau aku letak sini ada juga yang ambil lukisan tak cun aku nih... aku cakap macam tuh sebab aku pernah jumpa....huhuhu...dan paling mematah riukkan hati aku bila lukisan aku yang diambil itu dipadam watermarknya...dan lagi mematah dan memutuskan tangkai hati aku bila beliau yang mengambil lukisan aku tuh langsung tak ada permit dari aku...

 ceit...kalau aku jumpa beliau itu mau je aku luku 50 das kat kepala dia..biar berlekuk... baru tau macam mana sakitnya patah riuk kat hati aku ni... Mentang-mentang aku bukan blogger berkualiti tinggi makanya aku dipijak-pijak sesedap oren.. kalau jampi serapah boleh hantar dengan internet nih..dah lama aku baca maderam pastu hembus kuat-kuat kat lukisan huduh kat bawah nih...huh! 

Sekian w.b.t selesai sudah sesi tazkirah kita pada pagi ini...jam sudah menunjukkan puku 2.30 pagi...mata aku dah pedih semacam ditusuk-tusuk dengan mancis...kepala dah berat semacam batu... aku sudah sangat mengantuk...pelajaran sudah tamat.. maka kalian boleh pergi main jauh-jauh..nanti-nanti datang lagi..



2 comments:

erleena said...

haha terbaik~~

saye akan ttup tlinge! tak ttup pun,wat dunno je,dnga angin lalu lg bes kan haha

Tengku Puteri said...

erleena- haha...betul2...klu dengar org pnggil jgn berenti..kang dia ckp ' erleena..dh lama aku cari ko...aku nak citer nih...' heee