Apr 19, 2011

Tajuk letak kemudian...

Entry di bawah hanyalah entry murahan mengenai kehidupan saya..kadang-kadang berunsur cetek akal juga..so untuk mengelakkan kamu cetek akal seperti saya..boleh skip entry ini... =)

Dear Istana Cinta..

Aku dah semacam tidak tahu apa tajuk yang sinonim dengan penulisan tidak berilmiah ini... Sehari sebelum exam paper Asas penyelidikan... Aku tak boleh tidur.. dalam kepala semacam igauan.. ternampak-nampak type of sampling..probability sampling & non probability sampling.. malam tuh jugak dalam otak aku semacam buat slide show dalam kuliah... aku nampak ANOVA, T-Test.. semua nota yang aku baca sebelum tido nonstop cross my mind....bergerak secara rawak sistemaik...huh..... kalau dalam exam nota-nota tuh terpampang seperti malam itu pasti aku dapat A+ + +... Tapi selalu indah dari khabar..

walaupun bergolek-golek ke sana ke mari persis gasing secara random..dari atas katil aku turun bawah katil.. tapi semacam tak boleh tidur juga.. exam pukul 8.30 pagi..macam mahu menangis bertempayan-tempayan sebabnya aku memang tak boleh tidur malam tuh... pukul 5.30 tiba-tiba shuhada misscall sebabnya semalam aku ada pesan dekat shuhada suruh kejutkan pagi tuh.. rasa macam hilang nikmat tuhan bila tak dapat tidur seperti yang aku harapkan..huhuhu.. aku mesej shuhada sebaik sahaja beliau selesai misscall 

Aku- 'gue belum bobok nih..,ngak bisa bobok....huhuhuhu..'
Shuhada- 'Waduh! ngak bobok? pasti mantap bangat gue rasa kamu stdy..'

Adess aku punya la sadis tak boleh tido dia kata aku punya stdy mantap...mana ada aku stdy..nawaitu aku mau tdo..so walaupun tak boleh tdo..kaki aku tak tegar nak melangkah ke meja stdy dan buka nota yang berhelai-helaian tuh...

Ok..kita buang yang keruh..ambik yang jernih ye..kita lupakan fasal tak boleh tido tuh..sekarang kita fokus ke paper seterusnya..lagi 2 paper minggu nih..1 paper minggu depan..selalunya aku semacam berkobar-kobar nak study..tapi selalunya jugak la..kobaran tuh dah bertebaran..maka jadi la begini......


nih 1st time saya lukis..selalunya saya suka main cantum-cantum jadi orang lidi..

Ok..cerita tamat..
boleh bersurai ramai-ramai..

17 comments:

aniswany said...

waduh...mau exam ngak bisa bobok ya...hahah tiba2 tekenan ckp indon.

*comey katun tuh.nak wat jugak T__T

Tengku Puteri said...

aniwany- ya iya..pusing gue pikirin gi mna mau bobok...hahaha.. akibat byk tgok sinetron la ni... awk pun bleh buat.. =)

cik nur said...

heheheh
hurm oke la janji ada bukak buku dari tak bukak lansung hehehe
kira usaha jgak apa huhuhu

nUr _ atiQah said...

gud luck exam..hehe ^^

Tengku Puteri said...

cik Nur- hee..2 la kira jadi la leh bukak kan..hee

nur_atiqah- thanks atiqah...=)

nur haslinda zainal said...

hehe comelnye lukis !! tp bese la tu. untung la 5minit baru tdo, kalau linda baru 2 3 minit dah rase nak tido dah. haha ^^

Tengku Puteri said...

nur haslinda zainal- linda..semua itu nista semata2 der... pegang je kulit buku mata mula tertutup sikit2..heee

Cheno Chenonet said...

hahaha samela kiteee...5minit je semangat nak bace buku.pastu zzzzz.
btw,gudluck awak :)

Tengku Puteri said...

Cheno Chenonet- hee..makasih awk... =)

alexa yussida said...

hehehe


belom tambah surfing tenet lagi tuh

Hidaya Sarbini said...

jelesnyer tgk blogger pndai lukis dodle..pape pun, sama gak sy pun suka tido..hehe

Tengku Puteri said...

Hiday Sarbini- eh..sy pun xpndai..bleh skit2 je...doodle tuh nmpk msih keras2...huuu... tdo ngan sy dh mcm adik bradik mak sy cakap..haha

Tengku Puteri said...

alexa yussida- eh..haah la..tuh blum tmbh surfing lgi....klu surfing x ngantuk lak..haha

Husna syahirra said...

gd luck.. :) kena tambahkan 0 utk 5 minit kemudian to, jadilah 50 minit kemudian bru tido; heehe..

Tengku Puteri said...

Husna syahirra- TQ...heee..x leh la..kena tambah 0 kat depan je...klu tmbh 0 kat belakang tuh untuk tido..haha..

HonEyBuNNy said...

hehe.....asal study ja mengantok...

asal mengantok ja time study kan..hehe

nice kartoon...;-)

Tengku Puteri said...

HonEyBuNNy- haah betul 2..time stdy je dia ngantok..time tdo pun kdg2 x ngantok...