May 18, 2011

Harapan...

Mood : Separa jiwang...

Dear Istana Cinta..
Langit kelihatan mendung..suasana terasa gelap..lama aku merenung langit.. awan mendung perlahan-lahan berarak di tiup angin...awan mendung yang berarak cukup menyakitkan mata yang memandang..Mentari yang girang memancarkan teriknya tengahari tadi sudah semakin pudar cahayanya.. Apakah mentari yang sombong atau awan hitam itu yang terlalu angkuh..? Seangkuh jiwa-jiwa insan yang pernah ku kenali...

Aku Cuba mencari ilham dan kata-kata yang ingin aku coretkan di sini... kata-kata yang dapat mengambarkan rasa aku saat ini..sesekali aku mengalihkan pandangan semula ke skrin laptop..Akhir-akhir ini kerap sekali hujan turun..tambah-tambah waktu petang...3 minggu sudah aku di kampung halaman... beginilah suasana yang ku rasakan sepanjang tempoh itu..

Berhati-hatilah dengan apa yang kamu harapkan

Berhati-hatilah dengan apa yang kamu harapkan...satu ayat yang aku jumpa dalam sebuah diari.... diari mat despatch yang ditulis oleh Bahruddin Bekri... Benar dengan apa yang dikatakan.. 'berhati-hatilah dengan apa yang anda harapkan..' kadang-kala kita terlalu berharap..tetapi kita tak sedar kadang-kadang harapan yang kita harapkan mungkin bakal mengundang nestapa kepada kita..ataupun sesuatu yang kita terlalu takutkan selalunya itulah yang terjadi.. maka berhati-hatilah dengan apa yang anda harapkan...bersedia dari segi mental dan rohani..sesungguhnya setiap sesuatu yang berlaku itu ada hikmahnya...DIA lebih tahu...
Entry Tamat..boleh bersurai...

2 comments:

Black_roses92 said...

yup..kadang kala terlalu takut untuk mengharap. huhu

Tengku Puteri said...

Black_roses92- =)harapan yang tidak diketahui pengakhirannya...