Jun 3, 2011

Kalau saya dapat RM300

Salam Alaik...
sedang saya berblog walking tadi saya terjumpa contest yang best.. hadiah yang ditawarkan seperti contest di Radiusite...Maka saya ingin mencuba nasib beradu tenaga...usaha itu tangga kejayaan bukan? mari kita naik tangga ramai-ramai... Tapi hati saya semacam kecut seperti hati nyamuk saja...sebabnya selalu yang saya harapkan akan jadi sebaliknya...tapi kalau hati sudah jadi hati nyamuk lebih baik saya serah diri pada Puteri Gunung Ledang bukan? Yela Sultan Mahmud Melaka tak dapat cari hati nyamuk.... Eh2..sudah jauh saya sesat lagi menyesatkan...



Segala terma dan syarat boleh rujuk penganjur contest...klik sini...
Tarikh Tutup : 15 julai 2011



Ini hikayat yang ingin saya persembahkan...
Sebelum itu..
jangan hantar komen Puaka bilang saya tagih simpati...bukan..bukan..
ini cuma sebuah penulisan tulus dari hati nurani...

Kalau saya dapat RM300

Nama aku Tengku Puteri, tetapi ini bukan nama sebenar aku..ini bagi mengelakkan aku malu kiranya ada yang mengenali aku terjumpa blog aku..hidup aku tak seindah tuan puteri..namun aku seringkali berangan-angan untuk hidup seindah tuan puteri...aku tidak tahu bergaya,tidak pandai berbedak dan tidak mahir bergincu..pastinya aku gadis tidak berharta..tiada nama yang ada gelaran di belakangnya seperti si polan binti Datuk si polan atau si peah binti Tan Sri Mamat..Aku gadis biasa yang hidup serba sederhana..ada pelajaran, ada cita-cita...Gadis desa yang tak miliki segala-galanya...walaupun lahir di ceruk kampung..aku sentiasa mengimpikan kehidupan yang sempurna... sering berangan-angan menjadi puteri yang hidup mewah dengan segala-galanya..tapi aku tak mahu la kalau berlebih-lebihan sampai aku tidak tahu konsep bersyukur...lalu membangkitkan kemurkaan Tuhan..sikap itu tak ubah seperti aku seekor Mutant...

Aku juga punya 2 orang mak tiri..Ayahandaku sudah dua tahun meninggalkan aku dan bonda dan bonda-bonda tiri.. tapi satu apa pun tidak dapat kami miliki dari harta peninggalan ayahanda..ketika hayat ayahanda, aku rasa bonda-bonda tiri juga yang monopoli segala-galanya... kasihan bonda.. Impiannya hanya sekadar menjadi mimpi indah.. Bonda tidak bekerja dan hanya berbekalkan duit dari Kebajikan Masyarakat sebagai pendapatan bulanan.. Mujur seorang bapa saudara aku sangat menjaga kebajikan bonda.. Walaubagaimanapun pendapatan bapa saudaraku tidak lah menggunung ke langit...kerana hanya kerja yang biasa-biasa..tidak punya pangkat mahupun nama... Namun keluargaku Bahagia... =) Banyak kekurangan aku..tidak punya lesen..tidak punya kenderaan..hanya menumpang motor bapa saudara.. nak cari kerja untuk bantu tunaikan impian bonda tapi saya tak punya lesen untuk tunggang motor pergi cari kerja.. Dalam kehidupan aku, aku banyak amalkan kos lepas... yakni buang yang tak perlu amik yang perlu ...yakni lagi errrr...baca la buku ekonomi pasti anda faham apa itu kos lepas...emm...sambung semula.... Mungkin setelah tamat degree nanti barulah semua impian bonda dapat aku laksanakan..

Namun kisah hidup ini penuh magik bukan? aku terjumpa peluang demi peluang yang Tuhan hadirkan...aku terjumpa peraduan yang menawarkan hadiah berupa wang ringgit... Maka aku ingin beradu..errr? kuatkah aku untuk beradu..? Moga hidup aku Penuh Magik.. Jadi aku sangat bersemangat kuat untuk join contest ini.. Kalau saya dapat RM300, Bukan senang bukan untuk dapat sejumlah itu dengan hanya turun jatuh dari langit? kalau dapat haruslah manfaat sebaiknya...umpama mendapat duit zakat pula...heee... emmm kalau saya dapat RM300, RM200 adalah untuk bonda saya.. sebabnya bonda cakap dia teringin nak beli langsir untuk pakai raya nanti.. langsir yang murah-murah saja... dah lama rumah kami tidak berganti langsir....errr..bukan tidak berganti tapi rumah saya memang sudah lama tidak berlangsir...langsir yang lama-lama dulu dah luntur warnanya ...(semacam malu untuk mengaku sedemikian) tapi itu la kenyataan... selebihnya lagi RM100 boleh saya simpan untuk kegunaan terdesak tika raya menjelang nanti.. Mungkin untuk sesuap kuih raya atau secebis baju raya, seketul ketuhar...errr mana cukup...heee... dan pendek kata yang sama waktu dengannya....Bonda adalah syurga saya...Maka segalanya untuk bonda...






saya juga ada cuba menyertakan diri dengan pertandingan Logo & Tagline tapi design saya tidak cantik.. mungkin bukan rezeki saya dan bonda..tapi saat ini sekali lagi tuhan temukan saya dengan peluang yang sama...semoga hidup ini penuh magik...saya hanya mampu berdoa dan doa..itu sahaja yang saya ada...terima kasih kepada penganjur contest kerana berkongsi rezeki yang tuhan berikan bersama orang lain.. moga Tuhan limpahkan rezeki untuk kamu Sis Safra Shukry

Anda yang di tag :

Panjang berkajang-kajang sudah entry saya...itulah kalau diberi keyboard sama tengku puteri, mula menaip sesedap hati kalau boleh tanpa ada noktah..apatah lagi sabdu...Saya rasa semacam jauh terbenam ke dalam kerak bumi bila menaip semua ini...harap-harap tidak ada mutant yang hantar komen puaka bila baca ini semua... errr...entry sudah tamat boleh pergi main jauh-jauh macam biasa...

Err...lagi satu sebelum itu...sila la like page Radiusite..kemudian kiranya kalian berkenan di hati dengan design saya LIKE la design saya di sini .. kalau tidak berkenan maka LIKE la design yang lain-lainnya.. kalau mahu mencemar duli untuk turut serta maka join la masih punya detik saat waktu untuk kalian....

5 comments:

Munna said...

okeh...jap g sy join ye..tq tag sy...^^

d_LA said...

wahhhh..klasiklah cite ni..gud luck ye tengku puteri^^

Tengku Puteri said...

Munna- ok munna...

d_LA- owh....heeee...tima kasih sis.. =)

Nurulee said...

all the best :D

Mekar said...

Kisah benar ke ni farhah. Semoga sukses di masa2 akan datang.

From: mymekar.com dan juadahmalaysia.com