Jun 27, 2011

Kerja Keras

Mood : Tiada Mood.... har har har.... =)

Dear Istana Cinta...

Menaip disini sambil mendengar kucing berdengkur... satu panorama baru.. tidak ada bunyi kocakan air sawah perbuatan ikan haruan di sebelah rumah lagi.. mungkin sudah penat beraksi... emmm.. Bertemu lagi aku dengan blog setelah seminggu berlebihan sikit-sikit aku tidak menjadi tukang karut di sini... Lama jugak bukan? bukan sebab aku tidak ada idea untuk taip-taip di sini tapi sebab aku sangat sebok mendesign template blog sendiri....padahal blog aku semacam dilanda ribut atau tsunami saja rupa parasnya...har har har... lagi satu aku sebok mendesign header sendiri..bermain dengan layer yang banyak di photoshop memakan masa tahu? bukan makan nasik... Ada yang nak upah aku buat header?? aku tengah butuh kan wang untuk menyara kehidupan... har har har...  okeh mari saksikan koleksi header yang ada di dalam arkib... dah macam-macam rupa tapi aku dah lupa yang mana dahulu yang mana kemudian...



Header suatu ketika dahulu..  jenis orang lidi..
dulu blog nih namanya bisikan rindu..

Header sebelum ni-orang lidi jugak


Header terbaru...


Aku harus bekerja secara keras bukan lembut-lembut... berikan aku waktu....har har har.... Err..sementara aku masih di awal perenggan...ingin aku ingatkan seperti selalu... kepada pejalan atau pelintas yang lalu dan melintas di jejantas blog aku ini, boleh berfikir 2,3 kali sebelum meneruskan pembacaan.. sebabnya aku selalu menaip entry cetek akal atau entry murahan... Kalau kau orang teruskan mungkin akan mendapat simpton-simpton radang hati... Hati engkau boleh jatuh bergolek-golek di kaki akibat membaca tulisan aku....skop penulisan aku tidak menentu... kadang-kadang tiada skop... har har har...maka aku tidak bersalah disini kerana telah mengingatkan bukan?

Kalau engkau nak jadi blogger hebat jangan menulis entry cetek akal seperti aku selalu... boleh undang ketidakpuasan hati pembaca tahu? maka engkau akan mengundang komen-komen puaka.. bersedialah.. atau engkau tidak dapat komen langsung.. ibarat bercakap dengan tunggul... Lalu engkau akan rasa semacam digaru-garu rasa kesal sekesal-kesalnya... Maka taiplah entry yang bombastik mr lova lova... hah! sudah.. aku sangat tidak cerdik la bab memberi tips blogging.. maka engkau boleh tanya pakcik google...kembalilah ke pangkuan pakcik google.. berada di pangkuan aku hanya menyesatkan... har har har...

Sebenarnya aku tengah digaru kekesalan yang amat sangat jugak... sebab semacam terlambat log in formspring... ada yang tanya fasal design tag... semacam menolak rezki..atau rezeki sudah lari.... huhuhuhuhu.. kepada saudara mahupun saudari yang bertanyakan tersebut... boleh PM inbox email saya okeh... farhah_zaidah@yahoo.com

Cukuplah menaip setakat ini sahaja.. mulanya aku rasa semacam mahu buka sidang kisah klasik aku.. tapi memandangkan hari sudah larut... aku sudah menaip lebih dari 2 perenggan maka aku semacam rasa mahu bermalas-malasan sahaja.. nanti sahaja aku taip... perlu tidur sesegara mungkin sebelum ayam berkokok secara bersahut-sahutan lagi... Lagipun esok aku mahu berpuasa... jom puasa...! bersihkan jiwa dan beri cuti kepada enjin perut yang penat bekerja.. BismikAllahumma ahyahi wa amut... aminnnn..

entry tamat.. boleh sign out....

33 comments:

muhamad hanif said...

rajin nya tuan puteri tuka header.!!

HAHAHAHAH

Tengku Puteri said...

Muhammad hanif- tuan puteri nih mmg rajin... tak masuk bakul angkat sndiri pun kan..? hahaha...

Black_roses92 said...

jom kita puasa sesama rejab ni!! hehe.. :)

Benrauf said...

cantik header sekarang. bukan sahaja berwarna malah istananya juga beroda. bergerak ke arah kemajuan sepertinya.

chemay said...

comey nyeee header2 before nieee
:D

Tengku Puteri said...

Black_roses92- jom! heee...sama2 top up pahala...kan kan kan...

Benrauf- InsyaAllah...jngan roda tuh mundur ke belakang sudah la...heee

Chemay- yng skarang x comel ke?? heee

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Cantik2 header tu..
Yg skrg ni lg cantik & comel.. ;)

Tengku Puteri said...

Lily@ MumMyQistina- thanks sis... =)

aeinzaharuddin said...

hye putri! suka header yg latest tu!

~syue syada~ said...

sumenya comel comel...hehe
nak jugak,tolonglah buatkan mcm header sblum2 tu.hehe

tp nk free~ adehh ^^

DURIAN ITU BUSUK.FULLSTOP. NAK LAWAN ??

Tengku Puteri said...

aeinzaharuddin- tima kasih aein..tpi rasa mcm kena edit lagi je... hee... hati selalu ketidakpuasan...

Syue syada- tuh la terfikir jugak semacam nak buat amal jariah design header free... may b kena buat segmen kot kan...heee

dedetea said...

woww nice blog,salam kenal and salam persahabatan,,jikalau ada waktu singgahlah di my blog.thank you.

Tengku Puteri said...

Dedetea- tima kasih sudi singgah n komen... salam perkenalan kembali... insyaAllah nanti sy menyusul ye... =)

Wanie said...

cun header baru ni..:)
pandai design..
buatkan free xleh ek?heee

sekamar rindu said...

salam..

singgah sini sabil folo..

Tengku Puteri said...

wanie- nanti sy baik hati...sy buat free okeh...! amal jeriah... hee

Tengku Puteri said...

sekamar rindu- wslm... tima kasih...

AZTIQAH said...

header tuan puteri chomel sgt :)

Tengku Puteri said...

Aztiqah- uih...tima kasih aztiqah... kembang idung ai tau...dh mcm kodok lak rupa...heee

ezzu said...

rjin design header...boleh design header utk ezzu x??hehehehe

alif haris said...

header latest ni comel :) hehe

mynamealia said...

cantek2 header tu..:)

Tengku Puteri said...

ezzu- heee...kdg2 rajin..kdg2 tak rajin... InsyaAllah klu nanti tgrak ati sy nak buat sdekah amal jariah... heeee...

Tengku Puteri said...

alif haris- tima kasih alif... =)

Tengku Puteri said...

mynamealie- owh..tima kasih kamu... =)

Suara Kalbu said...

Istana ini semakin cantik di pandangan mata. Beberapa purnama hamba tidak singgah kemari, rupanya istana dah makin berseri dihias si Puteri

Ku Azhar said...

yg second tu comel! :D

EYFAalias said...

cantiknya header. jelesss! nak jugak ! :( tapi xreti buat. sob sob.

Tengku Puteri said...

suara kalbu- heee...ala kanda...dinda tidak la kreatif menghias...sekadar penyejuk mata sendiri saja... heee

Tengku Puteri said...

Ku Azhar- yg second lbih kurang je ngan 1st kan..tpi second cntik g eh?

za said...

lawa header... boleh ak wat tutorial camne nak lukis kartun2 ni. lukis pakai tgn pastu warne kat photoshop ke? atau care lain..santek sgt. mcm zackzukhairi punye blog

Tengku Puteri said...

EYFAaalias- heee..tima kasih... klu amik header sy..sy nk pkai header apa lak...heeee

Tengku Puteri said...

Za- dulu sy penah wat tutor kat sini... http://shafaaliaa.blogspot.com/2010/12/cantum-cantum-jadi-orang-lidi.html