Jun 6, 2011

Nostalgia...

Mood : Tengku Puteri ber mood jiwang..maka mungkin sidang cinta yang akan dibukanya.. boleh skip ke entry lain sebelum muntah hijau...

Nostalgia
Err.. tiba-tiba malam ini semacam terkenang tarikh 15 hb 5 2010 yang lalu... Lebih kurang setahun sudah sejak aku menyedari kesungguhan hati dia dengan menemukan aku kepada kedua orang tuanya.. walaupun Bukan tarikh perkahwinan atau apa.. cuma satu tarikh yang nostalgia dan dramatik la jugak....har har har....  tak pernah aku coret di sini.. sebabnya dia bukan milik aku yang sah lagi maka segala cerita perlu di tapis dengan penapis teh atau penapis asap di kilang... supaya tak ada habuk atau kulampair..hanya air suling sahaja.. errr..apa yang telah dimerapukan aku... emmm..kasi suspen sikit.. dah kawin nanti baru taip semula.. itupun kalau sindrom pra-nyanyuk aku tiada la.. bila nak kawin pun tak tahu lagi.. 

emmmmmm... hela nafas panjang-panjang.. sudah teringin untuk naik taraf hubungan.. yela sekarang cuti sekolah sini sana kawin...  musim mengawan fasa pertama... err? kenapa kurang hajau sangat tengku puteri menulis sedemikian rupa...? gurau-gurau...heeeee..

Sangat cepat masa itu berlalu...emm...bermacam-macam onak dan duri perlu ditempuhi..kadang-kadang tiada angin aku sendiri yang goyang pokok.. maka pokok yang bergoyang akan naik hantu.. har har har.. maka perang panas berlaku..bukan perang dingin ye...beliau itu suka berdebat..maka kalau bagi peluang dia bercakap tidak akan jumpa noktah.. last sekali aku yang tersedu-sedu...kesal sebab jolok sarang harimau malaya..har har har...

Bonda selalu pesan...
'kak long...bla..bla..bla...jangan bla..bla..bla...benda kecik tak perlu perbesarkan....bla..bla lagi...'

Bonda a.k.a umi aku semacam jadi penceramah jemputan untuk kursus kawin pula...har har har... yela yang junior kena kutip pengalaman dari yang senior...ye dak? Lagipun cakap emak kan penuh daulat...dan kadang-kadang penuh magik tahu?!

Rumusannya pesan umi :
  1. kalau nak bercinta kena banyak sabar...
  2. kalau nak bercinta kena banyak buat tak endah pada anasir-anasir yang kurang enak..
  3. kalau nak bercinta jangan goyang pokok kalau tak ada angin...
  4. kalau nak bercinta benda remeh jangan besarkan...
  5. kalau nak bercinta kena belajar memahami...
  6. kalau nak bercinta kena ada rasa percaya dan jujur
'Alah...banyak lagi la...orang lain pun tahu... engkau tak payah senarai banyak-banyak tengku puteri..juling dah haih orang nak baca serupa dah teror bercinta...aku pun tak mahu taip banyak-banyak sebab dah kerinting jari menaip...har har har...'Jangan ikut hati nanti dapat radang hati..engkau akan semacam emosi tidak tentu arah...semacam aku..yang akhir-akhir ini garang semacam.. sampai kucing-kucing dekat rumah benci tengok muka aku..har har har...

Akhir kata aku menaip sebagai peringatan kepada diri aku la...yela kadang-kadang ion-ion negatif ja dalam kepala macam mana nak neutralkan pun aku tak tahu...kena curah asi hidroklorik ke asid amino tak tahu lah...har har har... semoga Allah s.w.t memelihara hubungan yang telah dijalinkan...Aminnn...

Entry tamat..boleh bersurai....


4 comments:

aniswany said...

jgn goyang pokok kalau xda angin..huu maksud nya jgn cari pasal lah kan ^_-

Tengku Puteri said...

aniswany- ha..tepat skali...jgn goyang tau...heee

aLieF si Muncung ManiS said...

bila tgok pesann Umi tu,,teringin juga rasanya diri ini merasai nikmat cinta..hehehe..btw,,salam kenal tuan puteri..ehh silap..tengku puteri..:P

Tengku Puteri said...

alief si Muncung Manis- wah pnjangnya nama kamu...heee...klu berani cuba la bercinta...heee...salam kenal juga alief..! thanks sudi komen...