Jun 8, 2011

Semangat yang Hilang....

Mood : Tengku Puteri tidak happy....

Dear Istana Cinta...
Semakin aku cuba lari dari tarikh hari ini, rupa-rupanya cepat pula ianya berlalu.. baiklah... Pertama sekali Alhamdulillah... walaupun result jatuh.. tapi tidak lah jatuh secara sudah tidak boleh bangun semula.. sedapkan hati... boleh bangun kalau mahu.. lagipun kalau nak berjaya bukankah kita kena toleh ke belakang? sebab nak jadikan pengajaran... Ah...pandai pula aku berfalsafah...

Walaubagaimanapun tetap KECEWA... huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu... mahu menangis secara over di tengah malam begini... esok pasti bonda tanya berapa kaklong dapat? Bonda akan turut kecewa... ceiiit... sebab sudah tidak berada di dalam senarai... satu subjek telah menjatuhkan aku secara drastik.. bencik! eh...tak boleh benci.. malas menghafal itulah padahnya bukan... Hari ini keluarlah Result untuk penghuni-penghuni UKM...

Sudah nak masuk Tahun 4 tapi masih kurang cerdik dalam pelajaran... Otak Ayam betul! har har har... Aku tak nak sebut Otak udang sebab kaler dia kuning bikin aku rasa mual bila umi suruh bersihkan udang... har har har... Tinggal satu sem sahaja lagi aku perlu bertarung dan satu sem lagi praktikal... tapi kejatuhan ini membuatkan aku semacam hilang semangat... entah hilang kemana.. semangat itu tak akan hilang kiranya orang lain yang dapat gempak2 tak sibuk tanya aku...

Tapi kalau aku rasa aku paling TERUK..mungkin ada yang lebih TERUK..& sama jugak la kalau aku rasa aku TERBAIK, sebenarnya masih ada yang TERBAIK... itu resam kehidupan... Sesekali kita terjatuh..baru kita rasa apa itu sakit... cuba bangun dan berhati-hati...falsafah aku yang semacam entah apa-apa...har har har...biarlah asalkan aku faham makna yang begitu melankolik itu...

Setiap yang terjadi pasti ada hikmahnya...Entry tamat.. -Habis-

0 comments: