Jun 19, 2011

Taip Sikit-sikit

Mood : Sedikit jiwang....tak banyak...sekangkang kera mungkin..

Entry ini entry cetek akal...boleh skip..atau tak payah baca..Sebab aku suka menulis benda yang orang tak nak baca..bila engkau lalu dan baca jugak..mungkin boleh datangkan radang hati... 

Ini edisi menulis sesedap hati..eh..! hati aku tak sedap la... ulang balik.. Ini Edisi menulis untuk mengadu... Mari kita mulakan sidang selak-selak sinopsis kehidupan aku minggu ini....



  • Panorama. Aku menaip di sini sambil kedengaran kocakan air dalam sawah sebelah rumah... kata bonda itu adalah perbuatan ikan haruan betina... mungkin ingin bertelur bilang bondaku sayang...tapi kadang-kadang aku semacam takut jugak sebab bunyinya kadang-kadang macam bunyi orang berlari-larian dalam air... Bonda sudah tukarkan aku ke bilik yang dekat dengan sawah sebelah rumah.. sangat sejuk...malam-malam ku akhir ini ditemankan bunyi kocakan air.. ikan haruan main cu cak cu cak mungkin..
  • Nikmat. Emm.. berada di rumah adalah satu nikmat tahu? mendengar bunyi-bunyian yang tiada di UKM.. cuma bunyi monkey saja yang tiada...Tak perlu monkey.. sebab monkey bukan satu bunyi nikmat..tapi bunyi yang azab... har har har..
  • Krisis Emosi. Emm...akhir-akhir ini cuaca semacam tidak berapa center.. kadang-kadang hujan selebat-lebatnya..kadang-kadang guruh sekuat-kuatnya.. kadang-kadang kilat sepantasnya dan kadang-kadang angin sekencang-kencangnya.. Maka hati aku pun selalu mendung-mendung saja... tiada laskar pelangi warna-warni... haishhh... Aku jadi kangen..aku jadi rindu pada yang jauh di mata tapi dekat di kalbu... sob sob sob... ketidakseimbangan emosi ini kadang-kadang membebankan tahu? tak tahu? sila timbang emosi sendiri seimbang atau tidak.. kalau tak seimbang baik engkau pergi makan makanan yang gizi seimbang... Allahu Akhbar...
  • Radang Hati. Bertitik tolak dan tambah dari krisis emosi aku jadi sakit... radang hati itu suatu kesakitan tahu? sakit yang tidak nampak untuk engkau sapu minyak angin bonda.. haish... perasaan cemburu itu melemaskan.. boleh hilang nyawa serta merta... haish..! haish! GERAM... haish..! hentak kaki kuat-kuat...tapi berkat berada di bawah pimpinan dan naungan bonda aku jadi 'sejuk' segera...

Secara keseluruhannya, pelbagai rasa dapat aku selami dalam setiap minggu gara-gara akurindukamu... Tahanlah sedikit! bukan senang nak hidup senang..! Tak ada jalan pintas..! Ceittt...tajuk tulis sikit-sikit..tapi aku hentam tulis berbukit-bukit... baiklah entry tamat... boleh bersurai... bertemu di lain sidang...

I wish....
u were here...
Sweetheart..
I miss u...!


9 comments:

Hasif Rahman said...

Salam ^^,
Saja melawat blogger2 yang letak link kita kat list ^^,

Salam perkenalan.
By the way, nice blog ^^,

Tengku Puteri said...

Hasif Rahman- Wslm w.b.t ... tima kasih sudi mlawat...sy letak link kmu sbb suka dgn hasil tgn kamu... =)

salam perkenalan kembali....tima kasih okeh...! blog kmu lagi2 lah nice.... =)

hamzah ian said...

sabar2.. hehee

Tengku Puteri said...

hamzah ian- sabar baca entry saya ke..? kan dah radang hati...har har har...

saya bukan tomato said...

ni mesti mood tak ketahuan ni ;p

Tengku Puteri said...

cik tomato- haha..betoi2...pompuan nih besa la sebulan sekali...har har har...

khairul akmal azman said...

lawanye header..
watkan kay 1 header le??

khairul akmal azman said...

wah jiwa melamun ni!
lex der

Tengku Puteri said...

khairul akmal azman- wah...xtahu nama kay panjang... heeee... sy xpndai la nk buat header poyo utk kay...har har har.... melamun sekali sekala der... =)