Jul 1, 2011

Ini bukan konsert

Dear Istana Cinta
Err...rasanya aku lesap tanpa entry lagi... biasalah aku kan selalu berlakon sebok... bukan aku sebok berlakon tapi berlakon sebok.. Err..macam biasa, aku mungkin menulis entry cetek akal seperti selalu..atau setengah cetek...tak berapa nak dalam... maka kau boleh pilih antara dua.. mahu teruskan atau berhenti disini sahaja... har har har... siapkan sapu tangan untuk lap peluh.. aku menaip sehingga lupa alam di sini.. panjang berjela-jela..

Keanggotaan
Berdasarkan pengamatan aku pada keanggotaan hulubalang istana ini, aku dapati ia semacam membiak dengan ketara akhir-akhir ini.. errr...semacam konsert pulak...semacam lautan manusia di depan blog aku... ramai-ramai disini... tapi aku dipentas ini semacam takut mahu buat persembahan... tiada apa yang istimewa bakal aku persembahkan.. apa yang aku rasa adalah semacam jantung mahu jatuh terpelanting ke tumit kaki... kalau dada ini lut sinar mesti engkau orang nampak jantung aku berdetak...err... entry apakah ini wahai tengku puteri.. tiada plot yang indah.. tiba-tiba klimaks...har har har... 

Maka kalau engkau mahu jadi blogger hebat... perlu sediakan entry sedap-sedap kepada follower engkau yang dah meningkat... jangan taip entry tiada isi macam tin kosong seperti entry aku..takkan pernah hebat entry aku ini... itu semua bakal mengundang ketidakpuasan hati... maka mereka akan baling kau dengan kasut.. atau pegang sepanduk.. "kami nak hiburan..!" engkau yang tidak pandai memberi hiburan macam aku cuma mengharapkan keajaiban alam... mungkin dengan kuasa bulan sailormoon... har har har... 

Kalau engkau ingkar maka belog kau akan jadi miskin macam belog aku.. miskin pembaca dan pengomen... tapi aku kepala batu... bukan batu berkepala aku... har har har.... walaupun banyak tips blogging diberi oleh pakcik google...aku tetap dengan kepala aku... maka nuffnang aku cuma lima kupang seminggu... Miskin bukan?? har har har.... jangan tujal kepala aku...

Lagi satu...ini gejala yang kurang molek pada hemat aku... engkau tak perlu paksa-paksa orang follow belog engkau..kalau mereka berkenan secara otomatik nombot dekat follower engkau naik mendadak.. begitu jugak belog aku, jangan follow belog aku kalau tak minat... engkau bikin aku radang hati tahu? bila tengok ayat di shoutbox yang semacam memaksa dan menagih kasih.. kalau follower ramai tapi 2,3 kerat sahaja yang selalu baca entry, apa guna? nasib kalau ada, kalau dari ramai-ramai tadi tak ada yang baca? tak ubah seperti bercakap dengan tunggul... sangat tak nak la cakap dengan tunggul.. tidak ada rangsangan... 

Sidang agama
Bila aku buka sidang agama, engkau jangan buat muka tiada emosi.. Err..tiba-tiba buka sidang agama...sebab sidang ini semakin dilupakan.. sedangkan aku selalunya buka sidang cinta... har har har... biarlah..selalunya aku menulis entry makruh...apa salahnya menulis entry sunat pulak.. err? jangan selak dalam kitab fekah..sampai ayat khatimah pun engkau takkan jumpa bab menulis entry sunat... tiada... 

Baiklah... bukankah ingat mengingatkan itu peranan setiap hidupan di alam ini yang bergelar menusia.. ? Seperkara yang aku rasa perlu kiranya mahu jadi penulis di sayang tuhan... Engkau jangan sesekali berperangai seperti Iblis...menyuakan buah khuldi dan membiarkan mereka sama-sama mabuk khayal seperti kau... apa salahnya sekali sekala mengajak ke jalan yang lurus.. kalau selalu jalan di jalan yang bengkang-bengkok silap ari bulan boleh jatuh gaung tahu? kalau engkau power rangers okehlah nanti jatuh disambut oleh robot..

Cuba engkau tenung dalam gelob jampi pak belalang.. aku bukan suruh tengok lembu dan kambing yang kena curi dek penyamun tarbus..tapi aku suruh tengok dan tenung-tenung sebelum tidur ini... sepanjang usia engkau sekarang ini, apa sumbangan engkau pada agama, bangsa dan negara? errr..tiba-tiba aku patriotik... emmm... aku pun belum menyumbang apa-apa... haish... tepuk dahi bertubi-tubi... entah esok..entah lusa... aku mungkin padam.. tapi andai dibangkitkan esok di alam yang satu lagi... bila malaikat tunjuk buku rekod aku... mesti banyak yang fail ataupun banyak yang dapat C- macam cangkul tokwan dekat belakang rumah... kalau kat planet ketiga ini dapat C cangkul mungkin aku dah kena tibai dengan bonda bertubi-tubi... dekat sana kena tibai dengan Tuhan la pulak.. lebih azab tahu...? kalau engkau ini bukan manusia tapi sebatang pen atau sebuah kereta atau sepasang kasut adidas mungkin engkau sudah lama dimamah usia..uzur..sakit-sakit dan sudah hampir ke penghujung usia.. lama jugak kan kita hidup planet ketiga ini... tapi sudahkah kita berjasa kepada PENCIPTA? Renung-renungkanlah... sama-sama muhasabah diri.. moga esok lebih baik dari hari ini... 

Baiklah...aku semacam tidak berapa sihat... gigi kat dalam mulut aku nih semacam bergendang gendut pulak... sakit seperti mahu putus nyawa.. doakan nyawa aku tidak putus lagi...tidak tamat riwayat lagi... stamina aku untuk menulis pun sudah pancit.. nanti pam semula...Entry tamat.. boleh bersurai... 


notis : yang baik buat pengajaran ..yang buruk engkau jangan ambik... kalau busuk seantero alam jangan salahkan aku..har har har...

12 comments:

Ku Azhar said...

waaa..panjangnye! kena print dlu br blh baca kang rabun mata :D

Tengku Puteri said...

Ku Azhar- hahaha... itulah akibatnya bila menulis tak ingat hidupan lain... syok sendiri la katakan..har har har... xper print la..nanti bleh highligt apa yg patut...heee

Wanie said...

hehe..tu dia sang puteri dah bersuara..

yang bab follow memollow tu, kite buat entry banyak mane pun pasal ni, nanti akan ade lagi yg pakse tu..huhu..mungkin diorang ni la yg jenis tak bace entry tu..datang blog cari shout je..

Tengku Puteri said...

wanie- 2 lah..betoi wanie... ramai sgt dah yg buat entry bab tuh... nmpak sgt depa jenis tak baca...touch n go... sentuh ahoutmix pastu blah... har har har...

Rtp Farra Arisha said...

thumbs up for this entryyy. moga kata2 ini bermanfaat buat kita semua sebagai blogger :))

hv fun!

Tengku Puteri said...

Rtp Farra Arisha- tima kasih farra... InsyaAllah... Aminnn...

atenzz said...

i tatap mau folo u kakak:)

Tengku Puteri said...

atenzz- kalau radang ati jngan marah sama kakak tahu...? har har har....

Benrauf said...

aku masih baru di istana tengku puteri ni tapi selalu nya aku enjoy bertamu di sini walaupun tiada hidangan teh ais limau dan nasi goreng pattaya. hehe. janganlah terlalu memikirkan tentang orang lain. buatlah apa yang tuan puteri mahu berdasarkan hati tengku puteri sendiri. dan terima kasih untuk slot agama dalam entri ini. dapat juga hamba bermuhasabah sebentar.

satu lagi kalau gigi sakit jangan dibiarkan. mungkin berlubang, kalau cepat boleh ditampal. kalau lambat lubangnya sampai ke akar nanti jadi kantung nanah, perlu dicabut.

Tengku Puteri said...

Benrauf- tima kasih sebab selalu dtg komen... emm..mungkin sy terlalu memikirkan hal sekeliling... =) dh lama dah sakit ggi...klau jdi kantung nanah boleh bawa maut x? tiba-tiba sy kecut perut.....huhuhu

Puan Kutu said...

slm kenal..sy suka entri yg bikin radang hati.kahkah masih meneruskan pembacaan..:)

Tengku Puteri said...

Puan Kutu- salam kenal kembali... Puan Kutu tak radang hati sekali ke baca entry radang hati? heeee...