Aug 22, 2011

Kelas Pendidikan Seni Doodle Paint.NET


Dear Istana Cinta & hulubalang istana

Berjumpa lagi di kelas pendidikan seni kita..TAPI kali nih, kita belajar buat doodle dengan paint.NET pula.. cuba try test mana lebih senang..hee.. sebelum tuh saya nak tunjukkan lukisan pelajar yang ikut kelas lepas...kelas doodle photoscape free hair.



Ini doodle normala...comel kan? siap ada hairband lagi..hee..


Yang nih pulak doodle mrs.farhan
doodle nih may b Mrs.Farhan tak guna sepenuhnya photoscape..
maka nak tau kena terjah tanya dia..hee




Baiklah..sebelum memulakan kelas cikgu nak ingatkan bahawa lukisan cikgu kat bawah adalah agak hodoh sedikit..err mungkin hodoh banyak.. sebab pertama kali try guna Paint.NET untuk buat doodle.. may b pelajar-pelajar cikgu boleh buat lagi baikkkkkk dari cikgu... jom belajar! minta maaf kalau bahasa tunggang langgang sebab hilang kosa kata..huhuhu...ikut sahaja macam dalam gambar rajah.
















alahai..tersilap bulat lak...awk klik kat brush ye..
yang saya bulat tuh bukan brush...silap...brush atas sikit..
Saiz brush tuh boleh adjust ye..ikut kesesuaian..nak besar mana..
adjust saiz dekat brush width  kat atas tuh...




Kelas tamat! bagi followers yang belum ambil freebies doodle raya boleh singgah sini..
terimalah pemberian saya seadanya...jumpa lagi! =)



20 comments:

Lea IsNaw! said...

menarik! nak cuba jugak la

Tengku Puteri said...

Lea IsNaw!- jgn lupa cuba! heee

aten qylah said...

aten tade paint.NET lahh.hee

Mrs. Farhan said...

Waaaaaa, guna paint pon dah comel cenggini. geram tgk dudel ustazahhh. =D

p/s: boleh je kalau ustazah nak tahu pasal coding. ada jugak la belajar sikit2 time diploma dulu. tp xde la expert pon.hhehhee

Tengku Puteri said...

aten qylah- aten boleh download la..heee

Tengku Puteri said...

Mrs.Farhan- mrs.farhan boleh buat lgi cntik dri ustazah la..hee.. eh..memang tangkap cinta dgn template mrs.farhan...ajarin saya ya sifu coding...heee

angah ahmad said...

nice :)

www.dunialandax.com said...

alaaaa..comell..landax nak jugak..pelizzz... =(

Miss Epy said...

wahh menarik ! ;)

Puan Kutu said...

terima kasih cikgu atas ajarannya..nti2 nak buat bley godek2 sini..:)

dabooninie said...

ninie ambik satu

yayath said...

hehe..cikgu..maaf terlambat masuk kelas:)hehe...kelas yg lepas pun x sempat buat lagikkk:)
wahh...comel jugak la...nak donlod la paint.net tuh:)hehe

nurulnazihah said...

menarik, comel pulak tu! :D

saya cello191 said...

best la class nie..^^

merahitujambu said...

bagus laa ada tutorial cmni...kenapa paint sy cm lain dr awok eh..=/

cikpepel said...

kenyit mata menggoda yu!

Mrs. Farhan said...

Hahahha. Kalau ustazah nak tahu pape, tanya je kat fb k. InsyaAllah kalau saya tahu, saya akan bg penerangan sejelas-jelasnya. =D

cik heroin said...

boleh buat tuto ni tak, cmne nak letak bground dkt baju girl mcm dlam entry ni http://shafaaliaa.blogspot.com/2011/08/freebies-doodle-raya-untuk-semua.html

Trima ksih (:

Tengku Puteri said...

cik heroin- nanti sy tunjukkan ye... =)

nurtiradluvers said...

Yey.. first time buat.. dah jadi.. thx sys