Sep 11, 2011

Dear Istana Cinta,



Sebelum saya pulang ke pangkuan kampus terCENTA, saya ingin meluahkan rasa sedikit..tak bayak, sedikit saja... maka Mari meluahkan rasa...

Tak lama lagi saya sudah tidak boleh goyang kaki kiri kanan macam 4 bulan sebelum ini..
Saya juga mungkin akan tenggelam timbul dalam arena blog ini..
Sebab, esok! esok sudah mulai sem baru..
Hidup saya bakal terkontang-kanting di sana tanpa pengawasan ummi tercinta..
haissssssh..mengeluh lagi sekali haissssssssssssshhhhhhh...
Cepatnya Masa!

Saya semacam sudah mulai runsing.. hati kat dalam ini tak berapa nak seronok.. Tahu kenapa? sebabnya beberapa jam saja lagi saya akan kembali ke pangkuan ukm.. berumah tangga di ukm itu adalah kurang best.. semuanya akan jadi di luar sistem.. saya akan semacam sebok dengan akademik.. Percayalah! blog saya akan kelihatan usang.. semacam tidak berpenunggu.... 

Satu hal lagi yang merunsingkan hati, saya tak boleh jadi sleeping beauty macam 4 bulan yang saya rasa sangat indah ini. Pengsan di atas katil ketika pungguk rindukan bulan dan bangun ketika matahari muncul lagi keesokkan hari.

tapi satu hal saja kembali ke pangkuan ukm seperti menseronokkan diri ini..Dapat bertemu mata air saya..harharhar..semacam mahu lompat si katak lompat.. sebab terlalu rindu...sudahlah..tidak perlu menterjemahkan keseronokkan yang amat menseronokkan diri itu..tidak perlu dikupas..tiada siapa mahu makan..harharhar..baiklah-baiklah kembali ke nawaitu asal ke ukm...hee

meluahkan rasa kerunsingan semacam baru mahu mendaftar sebagai pelajar tahun 1..padahal sudah final year..tahun 4 di ukm. sangat lah lama.. tubuh badan, jasad, mental dan fizikal sudah lama menunjukkan respon pada persekitaran serta kehidupan ukm..tapi masih berpura-pura tidak faham..

Saya akan merindui wajah ummi, wajah yang sudah di makan usia..
wajah yang sering menasihati itu dan ini...
dan saya juga akan merindui untuk berantam sama adik lelaki saya..
dan saya juga akan sangat merindui wajah-wajah comel kucing-kucing
kesayangan saya!

Sketsa hidup saya sebagai guru belum habis tauliah akan bermula kembali tidak lama lagi!
yang seboknya mengalahkan pengetua..harharhar....

Kepada Seisi hulubalang istana cinta beta, doakan saya selamat kembali ke sana...
Entry tamat!

p/s: sapa2 nak dapatkan doodle saya..cuba lah nasib dengan join GA Aten di sini


saya Gadis sedih yang berlakon gembira...Grrrr...

15 comments:

nurdani said...

selamat kembali mengadap assignment ye.hehe. nanti boleh goyang kaki lagi

Tengku Puteri said...

dani- kena ngadap tesis pulak..huhuhu..

Brilliant Marjan said...

betulkan niat tau..akak pun pernah rasa cam tu..lagi2 bila tengok adk2 akk..kadang mereka pun ada juga cakap the way u said..sama je feeling tu..good luck for the final year..

yayath said...

selamat kembali ke ukm ustazah:)hehehe~~

tesis kan best!!!hahha:)

saya cello191 said...

sy pon dh selamat sampai kepangkuan kampus dh...^^

Tengku Puteri said...

Briliant Marjan- heee..baik akak, sy akan betulkan nawaitu sy ke jalan yg lurus...hee

Tengku Puteri said...

yayath- tima kasih yayath! emmm...sy tidak mahu memahami tahap kebesan tesis...huhuhu

Tengku Puteri said...

saya cello191- alhamdulillah..selamat menjadi pelajar semula cello...

Mish Apple said...

berhati-2 balik sane :p

♥Cik Nurfarah♥ said...

saya pun di ambang kesedihan berpisah jauh dr keluarga tercinta..tercampak ke hujung dunia iaitu kolej pendeta za'ba..hope dapat mnta kolej lain minggu depan..sedihhhh!!! ukm begitu asing bgku :(

cik nur said...

hurm oke la tuh lpas 4 bulan tukar angin plak kan :)

merahitujambu said...

sy tetap menunggu awok update..harap ada masak 5 minit pon awok update ok

mieraS said...

kakakk ,akak jgn sedih taw ,nty msty rndu akk ,akk da bz kn .:) emm nywy miera wih good luck kt akk ye kt ukm take care :) :)

Syahirah Suhaili said...

selamat kembali belajar! semangat! :D

Wanie said...

sikit je lagi kan..good luck..sape mata air tu?hehehe