Oct 18, 2011

Pemenang Contest : Kisah Dongeng Tengku Puteri dan Puan Kutu..


Salam Alaik...sekadar entry pendek sebabnya saya sedang buru-buru... Baiklah setelah juling mata saya dan Puan Kutu menganalisis satu persatu gelak guling-guling kami telah sebulat suara untuk mengumumkan pemenang yang telah berjaya mencuri hati kami dalam mengarang cerita merapu tak ingat alam...harharhar...

Tempat Pertama
Mr.Doctor

cerita yang diadaptasi dari rapunzel kelakar bagi saya dan puan Kutu. Pandai diolahnya..
menyebabkan rambut saya busuk dalam tuh...dan beliau bukan berkahwin dengan tengku puteri tapi berkahwin dengan puan kutu...hahahaha...so kalau pembaca istana cinta sekalian nak tumpang gelak jugak jom terjah entry Mr.Doctor di sini
Kes Rambut Busuk

Tempat Kedua :
Chocolate

Cerita dia ada watak baik dan ada watak jahat..tengku puteri dengan puan kutu kedua-duanya dapat kawin dengan anak raja..pertemuan tak disangka akibat disihir...part paling saya suka dengan mantera sihir yang direkanya...gelak guling-guling saya baca..hahahaha..
sedikit petikan mantera dari Chocolate..

"Tan tan tut,keladi we we,sape suke kentut dia jadi kura-kura."Tiba-tiba Puan Kutu bertukar menjadi kura-kura comel.[Nampak sangat suka kentut]

"Anak cina mati masuk lorong,jadi merpatilah kau kalau suka korek hidung"Tengku Puteri bertukar menjadi merpati putih.

Kalau pembaca semua nak ketahui keseluruhan kisahnya haruslah terjah blog Chocolate di sini
Nih kes Kentut dan korek hidung

Tempat Ketiga :
Ninie

Walaupun cerita ninie tak kelakar tapi saya suka dengan dongeng yang diceritakan...
hero untuk tengku puteri Aaron Aziz lak tuh...heeee..dari awal baca sampai abis senyum je keje saya..hahaha..kalau pembaca lain nak ikuti kisah yang ninie coretkan boleh terjah sini

Tempat keempat:
Puan Bee

Cerita yang ditulis Puan Bee mampu buat saya gelak tak ingat dunia jugak..
cerita bermula dengan kes tengku puteri sakit gigi bawa ke mimpi dapat rantai bertatah berlian merah...
menurut puan kutu nenek kebayan dalam mimpi kalau dia smpan gigi yang dicabut bawah bantal, 
segala yang dihajati akan tertunai..bangun pagi tengok bawah bantal ada rantai yang diidamkan tapi dimarahi pula oleh maknya...nak tau kenapa mak tengku puteri marah jom terjah blog Puan Bee di sini
Nih kes Kedekut

2 Saguhati :

Pen Biru
Pen Biru mengisahkan tentang tengku Puteri yang ada tabiat tak elok..
yakni suka korek hidung dan korek telinga...
yang menariknya tentang dongeng yang dicipta pen biru, dia timbulkan masalah dan dia bawakan penyelesaian untuk masalah tengku puteri dalam dongeng tersebut.. Menarik...heee..
untuk ketahui kisah sebenar boleh terjah di sini

Reena
Reena pula membawa kan kisah dongeng Tengku Puteri yang ada masalah digilai ramai..
sehinggakan dia tidak dapat keluar menghirup udara segar seperti sediakala..
kesedihan itu telah smpai ke pengetahuan Puan Kutu,
maka disebabkan puan Kutu lah Tengku Puteri tak digilai ramai lagi..
nak tahu kenapa tuan puteri tak digilai ramai lagi sejak Tengku Puteri bertemu Puan Kutu?
Klik Sini
Nih pun kes rambut busuk jugak..

Untuk menuntut Hadiah :
1. Bagi pemenang tempat pertama, sila emailkan butir-butir diri anda untuk pos hadiah kepada Juanita
di alamat email berikut : 

juanitaasani@yahoo.com

2. Bagi pemenang yang dapat hadiah berkaitan doodle boleh email kepada saya details doodle berkenaan di 

alamat email berikut :

farhah_zaidah@yahoo.com

3. Bagi pemenang yang dapat hadiah top up boleh bagi no fon kat Puan Kutu di alamat email berikut :

puankutu@yahoo.com

yang tempat ke 4 ada hadiah simple header dari puan kutu kan? puan kutu tanya kalau tukar kepada top up RM5 boleh? 

Huhuhu..baru saya perasan setiap cerita yang saya pilih di atas ada tema pengotor belaka untuk tengku puteri..sungguh sadis hati beta..tapi apakan daya cerita mereka amat menggelikan hati beta..hahaha..tapi hakikatnya saya tak berkelakuan sedemikian ye..maunya ummi saya bagi pelangkung kalau buat perangai tak senonoh demikian...

Segala salah dan silap harap dimaafi...terima kasih yang telah menyahut cabaran..yang tidak menang jangan berwalang hati...boleh cuba di lain waktu...=) 
Doodle saya akan siapkan satu persatu mengikut waktu terluang...=)

14 comments:

merahitujambu said...

tahniah kepada pemenang....

Nor Suhaida said...

sedih la pulakk :'( atoto . takpelah kalau ade contest lagi , insyaallah saya join :D

Puan Kutu said...

well done dear..akk buat entri skang ekk...:)

Puanbee2 said...

oh puanbee lah tempat ke-4 ye .. hehe tahniah pada saya dan semua yg menang ..puanbee nak mary kay ..kehkeh .. tapi syukur menang juga ..ada bakat gak eh ..

takpe topup pun tk pe.. tak de hal sbb saya baru je tempah header tu ..

Mr. Doctor said...

uik.. btoi ka ni?? Ayark.. menang la.. horey.. TQ Tengku Puteri ngan Puan Kutu!!

Mr. Doctor said...

Err, sangat teringin hadiah doodle tu.. Tengku Puteri punya hasil kerja masyuk sgt ^___^

Pen Biru said...

hehehe..dapat doodle...tq ye

kakyong said...

tahniah buat semua.. kenapa tdk diletakkan link blog pemenang..? mudah kan pembaca nak kenal blog pemenang.. ;)

yayath said...

hoho...congrates kepada pemenang:)hihi

x sempat join pun...walaupun da buat draft:(hehe

Tengku Puteri said...

kakyong- saya ada tulis kalau nak baca klik sini...klik perkataan sini tuh...huhuhu

Chocolate said...

Tengku puteri!Terima kasih :] Mr Doctor memang layak menang.Saya pun sakit perut bace >_0

kak,hadiah yang simple header doodle tu nak kene tukar ke top up jugak ke?saya tak kisah :]

anamizu said...

wahh dah tau pemenang!
tahniah smua! :)



luv,
cik ana

SYaMiLa said...

tahniah semua... kak sya tk sempat nk baca semua cerita...apa2pun tahniah utk semua pemenang...

minggu ni dn minggu dpn sibuk ngn audit...maybe tk de masa nk jalan2 rumah maya korang baca info best...huhuhu

Nur-nba said...

Tahniah buat semua pemenang.. :)