Apr 22, 2012

Apa Nak Jadi

Hai Semua...!


TP di sini...errr...Apa nak jadi.....lama jugak kan tak update blog.. Blog pun dah semacam malu-malu nak hidup..Al-Maklum la sekarang nih saya wanita yang berpraktikal untuk menjadi wanita yang bekerjaya... wanita?? Keluar di awal pagi (sebenarnya tak berapa nak awal sangat) balik di petang hari..Malam hari menulis rancangan mengajar...memikirkan tajuk untuk di ajar pun berjam-jam.. menyiapkan bahan bantu mengajar pun berjam-jam... mana sempat nak berfoya-foya dengan blog tercinta... saya dan insan tercinta pun saling terabai...huh..

Pejam celik pejam celik rupa-rupanya dah dekat 2 bulan praktikal di sini...Haissshhh.... tiap-tiap hari menghitung hari bila la nak abis praktikal...Rasa macam dah abis dah kaedah mengajar digunakan... Baiklah sepanjang 2 bulan di sini tak pernah pun abadikan kisah-kisah sepanjang di sekolah...Baiklah saya akan kupas sedikit untuk tatapan saya nanti...





Assalamua'laikum

Budak-budak sekolah saya nih memang bagus..bila jumpa kat jalan kompom la tegur saya..bagi salam, senyum dan sebagainya.. Tapi kannnnnnnnn....satu hari tuh..saya tengah jalan nak ke bilik guru pendidikan islam dan bahasa arab... terserempak dengan pelajar form 6... maka beliau pun macam pelajar lain akan bagi salam pada guru yang berselisih... maka dia ucap " Assalamua'laikum PUAN! "  PUAN? saya pun toleh belakang kot-kot ada Puan lain...ternyata saya sorang..maka saya la puan yang dimaksudkan... T_T huhuhuhuhu....nampaknya saya nih dah dimakan usia walau hakikatnya saya masih si gadis manis 24 tahun...huhuhu

Lagi satu cerita, terserempak dengan pelajar lain pulak.. maka beliau pun beri salam ... " Assalamua'laikum CIKGU!... " kawan sebelah dia pulak ucap " Assalamua'laikum ustazah" jadi kawan yang tadi pun bisik dengan kawan dia... bukan cikgu ke?

Terserempak pulak dengan pelajar lain..pun bagi salam... Assalamua'laikum Cikgu...eh eh... Ustazah..."

CIK ke PUAN?

Boleh klik play....

Minggu pertama ke praktikal.. Ada seorang akak nih tanya saya "Farhah, akak nak tanya sikit.. Farhah nih Cik ke Puan? " huhuhuhuhu... saya jawab "Saya Cik lagi kak.."

Masa baru masuk kelas ramai la student tanya "Ustazah dah kawin?" "Ustazah dah bertunang?" "Umur ustzah berapa?"

Apa nak jadi..apa nak jadi...sampai sekarang tak kahwin lagi........huhu...

TIZ ZAQYAH

2 Minggu lepas..hari Rabu, saya nih cukup tak berapa berkenan hari Rabu sejak sekolah dulu lagi.. sebabnya ada kokurikulum..huhu... tengah tunggu budak-budak berkumpul.. tiba-tiba ada seorang pelajar nih datang duduk dekat saya.. dia tanya " Cikgu, cikgu baru kat sini ye..? " saya pun jawab sambil senyum " Tak la, saya praktikal je kat sini.." dia pun cakap " saya dah lama tengok cikgu.. muka cikgu sekali tengok macam Tiz Zaqyah" okeh..part nih saya tidak berjaya mengawal diameter lubang idung.... tiba-tiba hari rabu tersebut adalah sangat indah saya rasakan... hahaha.. 

Sekian..entry tamat! =)
menulis tiba-tiba berhenti pun tiba-tiba..


23 comments:

keri ikhwan said...

cikgu, cikgu dah kawen?
belum...
(fuh, lega ingat dh setel)
tetibe..
awek cikgu orng mana?
pfft... pulak dh.. haha
*skang ni klu ada soalan camtu ngaku dh kawen jer..

ciksengeh :D said...

mase zaman2 sekolah dulu memang soalan2 mcm tu kita akn tanye kat cikgu baru . ehe . kenangan ..

Tengku Puteri said...

Keri Ikhwan- btul la...kalau sy jwb blum soalan tuh plak menyusul..semput jugak nak menjawab...huhuhu

Tengku Puteri said...

ciksengeh :D - haah betul la...skang sy kena balik..hehehe

MiSz fiFiEyQa said...

hehe...dulu time ade cikgu praktikal kat sekolah pon saya suka usha2 jugak...lagi2 kalau cikgu lelaki..yg muda lagi hensem...
kehkehkeh

nurdani said...

cik tengku puteri, mana nak dapat button play lagu macam tu?

saharinasaharudin said...

Assalamualaikum cikgu :D

shiema sufian said...

Shiema lebih gemar panggil cikgu. Takut tersilap. hihi

Puan Kutu said...

hahaha macam2 style budak2 nie ekk.pada akak gelaran puan tu tak bermaksud hanya utk org yg dh kawen.klu dlm kerjaya secara profesionalnya org akan panggil gelaran puan even belum kawen...:)

bab tiz zaqyah tu akk nak gelak sbb adk2 sepupu en suami dok panggil akak dynaz,langsung tak sama.muahaha...

Winnie Cik Mastura said...

Hai akak FARHAH . dah lama tak masuk blog nih . rindu akak .

merahitujambu said...

lama x dgr kabar cikgu seni ni..doodle marah betul tu..gantung kt leher tulis single..XD

Hanamiko Sakura said...

sapa tak kembang hidung dipanggil rupa macam retis... hehehe

Sherwieyna Muzzawer said...

salam kenal.i dah follow blog kiut ni.follow i balik ye..tq..;D

Yohana Baby said...

Assalammualaikum...salam ziarah tengku puteri...fahim kate terima kasih kakak puteri =)

MJ said...

cikgu..muke cikgu mcm tiz zaqyah!haha..kak farhah balik umah tgk balik tak muke ade mcm tiz zaqyah ke?hehehe..

Iznie said...

hehe....cumel jer... :) ustazah tiz zaqyah... :D

izni pun selalu kena gak camtu..time pbs...huhu. budak2 tu asyik ajak kawen jer ngan dorang...siap nk tunggu smpai besar lg...huhu. mentang2 la cikgu kecik je... :(

Aujinz said...

hahhaha.. hai Cikgu Ustazah Cik Puan Tiz Zaqyah.. koh koh koh

fieha said...

best x jadi cikgu?hehe

Cik Cempaka said...

habislah cikgu pasni..jenuh la sain autograf..tiz zaqyah tuu..ehem2x

Nurul said...

hha .. ada 4 org guru praktikal kat sklh sye , 2 org pompuan tapi cina dan 2 org lelaki.. sume budak pompuan drjh 6 dgn 5 makin mengedik sejak 2 org ckgu praktikal tu dtg .. maklumlah , cikgu praktikal yg lelaki tu kn hensem .. sye tk bape minat sangat lh dgn ckgu praktikal tu sbb asal sye berbual dgn kwn je mesti terselit citer pasal ckgu praktikal yg lelaki tu .. nme ckgu praktikal lelaki tu Cikgu Fiz dan Cikgu Aidil..

Puan Kutu said...

Selamat Hari Guru Cikgu.hehe..

Nyamuk Terbang said...

ceh ngort cikgu lerr teww
happy teachers day ustazah

Ayu@Sweetlilcraft said...

seronok jadi cikgu kan..tp time nak tulis kaedah mengajar ngan bbm rasa penat gak:) chayok2..moga jd cikgu yg berdedikasi.