Jul 30, 2012

Kecantikan Wanita



Pernahkah perkara-perkara di bawah ini terjadi kepada anda?

1. Terpaksa mengurat pakwe, biasa pakwe yang ngurat makwe...


2. Promoter kecantikan asyik menjadikan korang sasaran..



3. Orang cakap korang memang tak cantik...

Tapi, jangan bersedih walaupun tak cantik kita harus bersyukur dengan pemberianNya..
Biar rupa tak cantik asalkan hati cantik..heeee.. 






 Lagi pun sekarang nih kan zaman moden... yang tak cantik boleh jadi kaw kaw punya cantik...cuba tengok akak kat atas nih...sebelum hidung kembang, selepas tak dak hidung teruih...kihkihkih....
Rahsianya? dia cucuk tang sini, dia cucuk tak sini... tak pun dia tempek tang sini dia tempek tang sini... teruih jadi macam bidadari... kadang-kadang saya semacam kagum dengan mereka yang pandai merubah diri mereka jadi cantik semacam bidadari...  sebab saya tak pandai... elok-elok dah hodoh lepas make up berlipat ganda hodoh...sekali pandang dah macam bapok...2,3 kali pandang bapok cun lagi! harharhar....


Tapi kawan-kawan, yang tak cantik macam saya jangan risau... Kecantikan wanita nih ada 3 jenis :

1. Kecantikan yang tak dapat dilihat kecuali oleh hati lelaki...
yang nih kena tanya lelaki...camne ye hati dia bleh nampak? hee

2. Kecantikan yang terlihat oleh mata tetapi tidak dirasakan oleh hati.
Secara zahirnya si fullanah nih nampak perghhhhh! cun gila...orang gila memang tak cun macam dia.. tapi cantik tuh hanya nampak pada zahir dia..

3. Kecantikan yang tidak stabil ( berkurang dan bertambah) sesuai dengan dandanan wanita...
Kecantikan yang ada susut nilai... 

Ha... kita yang mana? tepuk dada tanya selera... ha tepuk pelan-pelan sudah la..
tepuk kuat-kuat arwah pulak...heee..
Entry tamat!

24 comments:

Hanamiko Sakura said...

yang penting.. kena cantik iman dan akhlak.. betul tak? hehe

ismi nurash said...

kecantikan hati lebih penting kan,nice entry :)

amalina husna said...

huhu..xtaw husna kategori mana satu..

nurdani said...

cantik luar dalam.

biarpun orang letak kita di kategori muka biasa-biasa, tapi takpe, sebab semua ciptaan Allah tu cantik-cantik belaka. takda level tertentu dalam kecantikan. takda hodoh, biasa2, cantik gila. semua ada kecantikan masing2.

merahitujambu said...

tapi perempuan ni rasa diri tergugat bila tgok kawan dia cantik mula rasa cemburu membuak..itulah pompuan

Aujinz said...

betul bwtul bwtul.. say atak pandang pon yang jenis yang nampak cantik bila bersolek nie.. saya pandang yang biasa biasa jer..

janji sodap mato memandang, sojuk hati mengonang.. eh..

anamizu kaito said...

hehe kelakor la.. aah betol2.. bior cantik luar dlm.. baru la betol2 CANTIK :)







Luv,
cik ana

Tengku Puteri said...

Hanamiko Sakura- ha..betul2...itu paling PENTING...Hee..

Tengku Puteri said...

ismi nurash- pun betul jugak nurash... cntik hati cntik akhlak...hee

Tengku Puteri said...

amalina husna- heee...tepuk kuat skit dada tnya selera nak yang mana 1..hee

Tengku Puteri said...

nurdani- hah! tepat sekali...luar dalam cntik..xdak part yg huduh dah.. =)

Tengku Puteri said...

merahitujambu- itu memang betul..sy sndiri xsenang duduk...heeee...

Tengku Puteri said...

Aujinz- amboii aujinz sojuk hati mengonang tuh... hee

Tengku Puteri said...

anamizu kaito - heee..tau xpa ana..

nanad said...

nanad selalu kena sasaran promoter T.T wuuu~ btw, bestlah entry nih ^_^

Tengku Puteri said...

nanad- akak pun sama la..mencik betul! hee

cimöt said...

cantek tu subjektif..

keri ikhwan said...

cantik itu ialah apabila dipandang menyejukkan mata dan mendamaikan hati

Uncle Jonni said...

huhuhu... kwn aku selalu ckp... aweknya cantik... tapi kitorang yg lain tgk... biasa2 je... huhuhuuhu..

entah lah... pandangan org tu berbeza... huhuhuhu

cimöt said...

cantek tu subjektif..

Anataenotsuki said...

huhuh yg penting katun awak shanteeekkk! :)

syafeika edora said...

haha.. x blh blah bab hidung kembang tu..

Qu azniza ;) said...

cantik.tp hati busok pon xguna kan

yayath said...

hehe..comel je:)