Sep 13, 2012

Cita-cita saya

(Entry picisan sahaja.....)

Nawaitu (bukan nawaitu sawma qadin.....) nak post entry lain... tapi entry tuh terkandas sekejap..
sebabnya belum siap lukis lagi...hehehe... Makanya saya post entry nih..

Cita-cita saya.....dulu-dulu masa sekolah darjah 1, cikgu ada 1 rekod untuk setiap murid.. aku tak ingat rekod apa..tapi dalam tuh ada soalan fasal apa cita-cita aku... Habis satu bab cita-cita dalam kamus bergambar aku hafal..Padahal aku tak faham pun setiap cita-cita yang aku bagitau tuh... Bila cikgu tanya apa cita-cita aku..cikgu minta 3 cita-cita.. 

Masa kali pertama cikgu tanya, aku jawab pertama cikgu, kedua polis, ketiga polis trafik...bila nak masuk kali kedua cikgu tanya, sekali lagi aku belek-belek kamus bergambar tuh cita-cita apa yang aku tak bagitau cikgu lagi...so bila aku tengok lukisan bergambar cita-cita tuh ada beberapa cita-cita baru yang aku suka.. sebab lukisan dia macam cantik sikit...bila cikgu panggil nama aku, aku pun pi kat meja cikgu dan jawab soalan cikgu aku tuh...aku jawab pertama peramugari, kedua pelakon, ketiga model...hahahahaha...apa punya loklaq jawapan aku.......masa tuh aku tak tau pun keja peramugari ngan model tuh macam mana...

Tapiiiiiiiiiii..bila balik rumah, tokwan aku selalu kata kat aku "Besaq nanti cucu tokwan farhah zaidah jadi ustazah naihhhh...." kalau tokwan aku tau aku pernah pasang cita-cita nak jadi peramugari ka model ka.. maunya retak kepala aku kena luku dengan beliau...hehehe

Bila besar sikit, masa kat tv ada drama "Roda-roda Kuala Lumpur" kat TV2, aku mula pasang cita-cita baru... aku teringin nak jadi polis trafik pulak... sebab aku teringin nak bawak motor besar tuh...hehehe... dulu pernah aku nak try bawak Motor RXZ paknjang aku...tapi tak larat nak bawak la tak padan ngan aku....

Dan mulut tokwan tuh 'masin' rupanya mungkin sebab ari-ari tokwan dok sebut, maka jadi macam doa... Sekarang nih aku pun memang dah abis tauliah untuk jadi seorang ustazah... 23 hb 10 nanti aku konvo... tapi arwah tokwan tak sempat la tengok aku jadi ustazah......sekurang-kurangnya walaupun tokwan tak sempat tengok aku jadi ustazah,aku dapat jugak jadi ustazah... bukan jadi model yang pakai baju tak cukup kain... kihkihkih..... 

Tak boleh jadi model, pramugari, tak boleh bawa motor besar.... boleh lukis motor besar iras-iras pun jadi lahhhhhhhhhh.....heee


Draft Doodle adik kpd kak ju..
kak ju ada tempah doodle raja sehari dengan saya sebelum ni..
Ada saya tunjukkan dalam entry sebelum ni..
Karikatur raja sehari adik kak ju...
Saya buat drat 2 jenis...1 doodle 1 karikatur..
Adik kak ju pilih doodle... =)


p/s : Sejak suka tengok kamen rider, aku tambah 1 lagi cita-cita... teringin pulak nak jadi pelakon kamen rider..boleh berlakon sekaligus bawak motor besar....hahahahaha.... 


Sekiranya berminat untuk menempah,
boleh email kepada farhah_zaidah@yahoo.com atau
pm inbox page istana cinta di sini... untuk lihat koleksi tempahan yang lain klik sini

14 comments:

nurdani said...

banyaknya cita-cita. lebih kurang la kita dulu.ahahhaha.

alhamdulillah nak jadi ustazah dah ni. bagus-bagus.

Tengku Puteri said...

nurdani- hahahaha....kalau boleh semua cita-cita dalam kamus nak sebut...

BiskOt said...

dulu time sekolah, cita2 nk jd chashier, sb suke tgok mesin tu keluar drawer duit..bunyi resit keluar..xDD, tp dlm senarai skolah jwtan chashier tu xde kn..jd cikgu ltk akauntan. nghaa

2thn lps cita2 tu dh pun tcapai, merasa juga la jd chasier pegang duit puluh2 ribu. xDD. cik farhah pn mne tahu ade jodoh esok somi awk ade moto besar. leh tumpang skaki. keh4.

keri ikhwan said...

memang obses ngan motor besar nih.
saya pun bnyak cita2.. last2 lepas tukar berpuluh kali barulah jd yg skarang nih

Tengku Puteri said...

BiskOt - hahaha...tuh la kan...cita2 kita dulu just berdasarkan apa yg kta tengok kta suka kan...hehehe... cik biskot, kena kahwin ngan anak org kaya la sy bleh suh somi beli motor besar utk sy satu...xnak share2...tamak x?? hahaha

Tengku Puteri said...

keri ikhwan- hehe...tuh la..byk sgt cita2 kita kalau nk dihitung dari kecik.. xper dah tuh dah jadi cikgu...! hee

merahitujambu said...

cita2 masa kecik dulu macam2..nak jadi itu nk jadi ini..alih2..keje dgn belajar x sama macam di citakan..haish..tp bersyukur dh ni

Jue Hairul said...

Akak pun sama farhah..yg penah igt ms darjah2 msti jawap nk kd doktor..pastu bila besar sket nk jd ahli pernigaan..sudahnya jadi pekerja mkm gaji jelah..huhu

puas hati dengn doodle n servis yg farhah bagi..terima kasih dik

◕ Kawaii D Y S H A ◕ said...

due2 cantik... teringin nak ada motor besaq even takot bawak motor..hehehe

twinkle twinkle said...

hhuhu betul,,cite cite selalu berubah ubah

Zura@Iwan said...

betui la..teringat masa zmn sekolah...cikgu sure tnya cita2 kan..ahaksss...

tp bila bsr..x jadi pon mcm yg dicitakan..hikss

cute la doodle puteri draft tu..:-)

nazha anua said...

ustazah blog

Aujinz said...

Ustazah pon layan Kamen Rider.. kah kah kah.. kita geng.. XD

Atirah ★ said...

mse budak-2 xtau apa yg dimaksudkan dengan cita-cita . hikhik