Oct 4, 2012

Baju Kembang

Kisah zaman kecil-kecil dulu..
Teringat cerita nih bila aku nak pakai dress ari tuh..
 nak mintak tolong umi ikatkan tali kat bahagian belakang..
Tergelak sorang-sorang..
jadi aku nak share kat sini kejadian yang aku tak ingat entah taun berapa..

Hari tuh aku nak pakai baju kembang..
alah baju budak2 yang macam dress atau gaun tuh..
ada tali ikat belakang...
dari kecik lagi memang aku suka pakai baju yang
nampak macam ala-ala princess gitu....kihkihkih...
pengaruh cerita Cinderella, Snow white, Rapunzell dan yang
sama waktu dengannya begitu kuat mempengaruhi aku..



Bila nak ikat tali kat bahagian belakang dress tuh kena la minta
tolong umi..sebabnya tangan aku mana sampai..


Aku suruh umi ikat kuat-kuat..
maksud aku ikat bagi nampak ramping slim melim gitu lah..
umi pun tolong ikatkan...


Umi cakap umi dah ikat kuat macam aku nak..
tapi aku masih rasa tak ramping pun..

Lepas tuh umi ikat skali lagi..
kali nih ketat sungguh ikatan umi..
rupa-rupanya umi ikat baju aku ngan tali guni...
huhuhuhuhu...

Bila aku nak minta umi tolong ikatkan tali dress aku baru-baru nih
terus aku tergelak ingat kisah lebih kurang 20 taun dulu..
hehehehehe...


30 comments:

Ctie Anis Nisa said...

hehehehe..sekali tali guni da..hihi..:D

BiskOt said...

kah!xDD comel umi awk. kite dulu umi kite ikat guna tali rapia, tp bhgian dlm (etah cmna gayanya). so mg nmpak slim. xD kecik2 x kisah sgt, main taram je pakai. huhuhu.

Nurul Aini said...

hehe..dengan tali ikat lembu tu ye..hehe..kelakar..teringat dulu2..baju feberet ialah baju kembang.

Tengku Puteri said...

Ctie Anis Nisa- hahaha...semput perut kena ikat macam tuh..hehe..

Tengku Puteri said...

BiskOt - hahaha....awk kena ikat dgn tali rafia?? hahaha...comel jugak mak awk...kihkihkih... umi sy ganas...ada lagi cerita...hehe

Adam Azra said...

hahaha.. ganasnya umi awak..

Ezy Chiaki said...

kehkeh..
pndai umi die wat lawak..

Tengku Puteri said...

Adam Azra- hehehe..memang sungguh ganas...anak dia pun mcm ada aura tuh jugak 1 ari nanti...kihkihkih...

merahitujambu said...

BAHAHAHHA..kenangan terindah kot..lawok laaa

nazha anua said...

kasar lawak umi tu..

Jna marcello said...

wkwkwkwkwkw TERBAIK kan da TERIKAT ;p

Gadis Misteri said...

hehe.. kenangan. Dulu slalu pakai gaun camtu. Pastu suruh ikat ketat2 gak. Hehe.. Da lama lupa. Baru ingt lepas baca ni je :)

Encik H said...

erkk..comelnya kena ikat dgn tali guni..hahahaha

kiru magu said...

mmg dasyat tol sampai guna tali guni XD

nurdani said...

tu dia......hahah

The Sharkox said...

hAHAHAHAHA....

my sisters alway like to wear baju kembanglah when they all kecik2

Aujinz said...

hahahhhaambekkkkk.. XD

Tengku Puteri said...

Aujinz- uwaaaaaaaaaaa..aujinz gelak jaat...huhu

◕ Kawaii D Y S H A ◕ said...

hehehe, kecik2 da pndai nk rampin2 eh... sekali dpt tali guni:P

keri ikhwan said...

ambek... gedik lagi len kali.. haha

Tengku Puteri said...

◕ Kawaii D Y S H A ◕ - kihkihkih...naluri seorang perempuan mmg sjak azali dysha...xbleh nk kata apa..hahahaha

Tengku Puteri said...

keri ikhwan- uwaaaaaaa...kata-katamu itu keri lagi sinis dan berbisa..hee

Nur-nba said...

Tersenyum akak baca kisah ni.. :)

saya afi said...

hehehe..tali guni pon jalan jugak ye. comel je.

Kara =) said...

haha..lucunya..tpi comel ^^
tiba2 tringat umi yg ada kt rumah..jauh di mata..sob3

Haris Khairuddin said...

nasib baik tali guni.. kalau tali kapal?? hoho.. ok, joking. ;p


tali guni pon suruh je la ikat bentuk butterfly.. kira fesyen la jugak tu kan? huhu..

shinji izac said...

budak2 kalo pakai baju kembang,msti nampak comel..

nasib baik umi bagi tali guni..kalo tali rapia, lagi la malu, berkaler-kaler lagi tu :P

Tengku Puteri said...

Haris Khairuddin- hahahaha..nasib umah bukan sebelah laut...kalau tak memang kena ikat ngan tali kapal lah... uiitt...dok cri gali entry lama nmpk...hehehe..jangan2 malu aiii...

Tengku Puteri said...

shinji izac- hahaha...tali rafia xpa lagi... tali ikat lembu? mau naya...

dhia adawiyah said...

ahahaha .. mula-mula tu Wieya dah terfikir , mesti nak amik tali, ikat dengan tali rafia.. last-last, dengan tali guni? haha .. dahsyat ~