Oct 1, 2012

Bulu Mata


1995 punya cerita..
 tau-tau lama punya cerita..cuma bila dok sorang-sorang aku teringat nostalgia lama..kihkihkih..

Kes Bulu Mata :
 Bulu mata aku jenis panjang..dulu-dulu masa aku kecil, kawan arwah abah datang rumah..dia kata kat arwah abah

" Cantik mata anak hang nih..macam mata Oshin..Besar esok lawa nih..."

kata kawan arwah abah suatu ketika dulu.. Oshin? tau sape Oshin? aku pun tak tau tapi umi aku kata Oshin watak dalam cerita jepun suatu ketika dulu.. Nampaknya kawan arwah abah pun perasan mata aku nih...lain pulak di sekolah... kawan aku pun perasan..cuma cara dia tegur bulu mata aku tuh macam ada bau-bau dengki sikit...harharhar...


Lama dia tenung aku..


Tiba-tiba ada soalan yang tak terjangkau dek akal aku
terpacul dari mulut beliau...

"Hampa tak potong ka bulu mata tuh? dah panjang sangat tuh...kami potong..."
(memang budak2 kat area sini cakap guna ganti diri macam tuh...
hampa/kami.. padahal kami kata ganti diri untuk ramai...huhuhuhu)

Aku pun semacam pelik jugak..setau aku mana ada orang potong bulu mata...
tapi sebab was-was dengan cadangan beliau...balik rumah aku bagitau umi nak potong bulu mata...


Abis 1 rumah gelakkan aku..nasib baik aku bagitau umi dulu nak potong bulu mata..buatnya aku potong terus tanpa minta ijin dari umi? hah! maunya sampai ari nih aku buta IT...Tak menulis blog macam ari nih...Sampai ari nih kalau aku tanya umi kisah bulu mata nih berdekah-dekah umi gelak..hahahahaha...

Tuh kecik-kecik punya cerita...
Baru-baru nih umi aku kata abah kepada shuhada yakni abah kawan aku cerita kat umi..
ada orang tanya dia :

"Anak Haji Cik Nah tuh pakai bulu mata palsu ka..?
aku tengok macam pakai bulu mata palsu ja.."

Abah dia jawab :
"Dak aih...aku tengok dari kecik lagi bulu mata dia macam tuh..
takkan mak dia pulun nak tempek bulu mata palsu 
kat dia dari kecik sampai besar kot..."
hahahahahaha...

Owh ya.. ari nih 1 hb 10...
HAPPY BIRTHDAY UMI!
ulang tahun kelahiran umi saya yang ke 60 taun..

Moga umi sentiasa sihat walafiat...
Luv U umi!!

Entry tamat!
eh..korang pun mesti ada citer kelakar zaman budak2 dulu kan..heee

23 comments:

Adam Azra said...

hahaha. lawak. btw, Selamat hari jadi utk umi awak.

Tengku Puteri said...

hahahaha...lawak kan..apa punya kawan da...hee..tima kasih utk ucapannya..kihkih..

Jna marcello said...

hahahah lawak!

Tengku Puteri said...

Jna marcello- hehe...ada lagi lawak next entry...kihkih...

merahitujambu said...

lawak..penah dulu kawan cukup kening..habis botak kening dia..cm hantuuuu

nazha anua said...

well..kelakar cerita ni:)

Sanji Ngatmi said...

wah wah .. jgn diubah ciptaan Tuhan ..

nurdani said...

hahahha. kalau tak mau celik dah,potong lah.ahahahahahadoi!

◕ Kawaii D Y S H A ◕ said...

dulu suka org bulu mata pnjg, kalo jumpe sy p main2 n tarik2.. jeles sb xda bulu mata..huahua

◕ Kawaii D Y S H A ◕ said...

jom join contest

Ezy Chiaki said...

nsb baek xptong kn..
kalo x xde dh bulu mata..
bru ye kene pkai bulu mata pelesu..
kehkeh

Brilliant Marjan said...

hahaha..akak dok gelak2 sorg ni..lawaknya..happy birthday utk ummi awk ye..dulu masa akk nikah & kenduri. org tanya kat akk bulu mata palsu ke? terkejut gak..sbb itulah benda paling akk nak elak..tp akk cakap bulu mata betul..siap akk buktikan dgn try tarik bulu mata akk..

~belum tambah lg dgn ada sorg asoh (makcik cina) tegur..mata u banyak bulat la..boleh pinjam ka???

Tengku Puteri said...

Brilliant Marjan- hehehe... bulu mata akak pun mesti spesies sy jugak nih..hehehe..

syiela said...

hahahha ada juga yang nak potong.. lawak

selamat hari lahir buat umi ye

PinkUmmi said...

hahaha..lawak2...

elyna mirsada said...

ehehe..lawak plk..kecik2 ag kn ms tue..

Cikgu Ma said...

hahah..mana ada org potong bulu mata...hgpa skolah kat mana? org kedah ni ^_^

zila manaf said...

skrg mesti lebta tanpa mascara an an heee

Tengku Puteri said...

Cikgu Ma-hahaha..hangpa org kedah ka..kami sekolah matang paku..hehehehe

Encik H said...

sangat suka penggunaan ampa/kami tu..hehehe

cunndaa said...

nk try layer bulu mata lah...hahahaa

hepi besday umi..mg sentiasa sihat dalam rahmah ALLAH swt

Ridzwan Mohamed said...

sayangilah bulu mata anda...

dhia adawiyah said...

haha .. kelakar .. kak farhah pandai bercerita ..