May 20, 2012

Hari Guru, Hikayat sebuah 'Peta' dan Header untuk dijual..


Lokasi : Rumah sewa di Seremban (9:17 malam)

3 in 1...ingat minuman bijirin sahaja ada 3 in 1.. sekarang entry pun boleh jadi 3 in 1... Inilah akibatnya bila lama tak update blog... sekali letak tajuk mahunya saya jadi tamak haloba... 

Leganya...Tinggal 4 minggu sahaja lagi saya akan praktikal disini..Lepas nih barulah boleh merehatkan diri dan mengadap blog yang seringkali terabai ini...

Agak lama juga saya berhenti mencoret perjalanan hidup di blog ini..Entah mengapa semangat mahu menulis itu kembali semula..Mungkin setelah khatam novel Diari Mat Kilang.. Semacam ada satu semangat dalam diri untuk saya menulis disini.. Sepatutnya 3 bulan lepas lagi saya sudah menulis entry2 bertajuk "Diari Cikgu Praktikal.." atau "Diari Diet" Harharhar... Sebenarnya saya suka menulis diari dari kecil lagi.. Maka diari boleh dikatakan sangat sinonim dengan saya sejak zaman kanak-kanak style potongan rambut Abu Bakar Ellah lagi... tapi di blog ini mana boleh menulis sesuka hati..semuanya haruslah disuling atau bertapis...!

Baiklah, ada cerita nak saya abadikan disini...

Hari Guru
Sambutan yang sangat seronok, diraikan semacam raja sehari pula bila disambut dengan kompang dan pencak silat di hadapan dewan... Masuk dewan berjalan di atas Red Carpet... rasa semacam artis pula bila ada pelajar-pelajar saya memanggil-manggil nama saya sampai melambaikan tangan... Sampai saat nih tersenyum bila terkenangkan sambutan hari guru minggu lepas... Macam-macam hadiah dapat..hehehe...kad ucapan yang sangat comel ucapannya... dari 16 hb sampai 18 hb asyik dapat hadiah dari pelajar... hehehe.. disebabkan jamuan hari guru jugak la rasa macam berat badan naik dengan cepat...camne nih nak konvo pakai baju kebaya?? huhuhuhu...

Hikayat sebuah 'Peta'



Sebuah peta?? saya nih gagal penjodoh bilangan...sila tunjuk ajar...harharhar...Minggu lepas, hari apa saya tak ingat.. saya kena jaga exam kelas 2 Ikhlas... kelas saya mengajar Pendidikan Islam.. Sambil menunggu waktu tamat saya teruskan bacaan novel "Diari Mat Kilang" dengan kyusuknya... saya tengok di awal waktu peperiksaan semua pelajar semangat menjawab.. di waktu akhir masa menjawab saya tengok ramai dah yang 'syahid'. khususnya pelajar lelaki... saya cuba kejut sorang-sorang, saya tengok kertas jawapan mereka dah habis bertanda... 

Bila masa menjawab sudah tamat, saya arahkan pelajar yang berada di belakang sekali untuk bangun dan kutip kertas soalan dan jawapan... Tiba-tiba ada seorang pelajar perempuan datang hantar kertas pada saya dengan wajah penuh tanda tanya...



"Ustazah........Air apa nih?? Eiii" tanya wanie sambil kesat tangan dia pada tisu...Saya pun belek-belek kertas yang dimaksudkan...Setelah dianalisis saya dapat buat kesimpulan... inilah akibatnya bila terlalu nyenyak tidur dalam exam.... Haisssssssshhhhh... geli hati saya...terbahak-bahak gelak...




Rupa-rupanya Luqman dengan Irfan tido sampai tak sedar diri... Paper English dibuatnya seperti paper Geografi... soalan tak suruh pun lukis peta..diorang lukis peta siap guna ink asli.... hahahaha...habis pelajar perempuan ketawakan mereka... pelajar lelaki je semacam masih mamai...

Header Untuk Dijual
Memandangkan saya sangat tidak sempat untuk mengadap photoshop lama-lama, maka saya melukis menggunakan tangan kemudian baru lah scan masuk laptop... macam kartun-kartun kat atas nih... jadi saya telah menghasilkan beberapa doodle untuk dijadikan header...cuma untuk kali ini saya nak tunjukkan 2 sahaja dulu... header yang belum berwarna... kalau berkenan boleh email saya di farhah_zaidah@yahoo.com harga RM10.Bayaran hanya melalui bank in... Siapa cepat dia dapat...huhu






Baiklah... Saya mahu seterika baju dahulu... Kemudian tidur!
Entry tamat!