Jul 30, 2012

Kecantikan Wanita



Pernahkah perkara-perkara di bawah ini terjadi kepada anda?

1. Terpaksa mengurat pakwe, biasa pakwe yang ngurat makwe...


2. Promoter kecantikan asyik menjadikan korang sasaran..



3. Orang cakap korang memang tak cantik...

Tapi, jangan bersedih walaupun tak cantik kita harus bersyukur dengan pemberianNya..
Biar rupa tak cantik asalkan hati cantik..heeee.. 






 Lagi pun sekarang nih kan zaman moden... yang tak cantik boleh jadi kaw kaw punya cantik...cuba tengok akak kat atas nih...sebelum hidung kembang, selepas tak dak hidung teruih...kihkihkih....
Rahsianya? dia cucuk tang sini, dia cucuk tak sini... tak pun dia tempek tang sini dia tempek tang sini... teruih jadi macam bidadari... kadang-kadang saya semacam kagum dengan mereka yang pandai merubah diri mereka jadi cantik semacam bidadari...  sebab saya tak pandai... elok-elok dah hodoh lepas make up berlipat ganda hodoh...sekali pandang dah macam bapok...2,3 kali pandang bapok cun lagi! harharhar....


Tapi kawan-kawan, yang tak cantik macam saya jangan risau... Kecantikan wanita nih ada 3 jenis :

1. Kecantikan yang tak dapat dilihat kecuali oleh hati lelaki...
yang nih kena tanya lelaki...camne ye hati dia bleh nampak? hee

2. Kecantikan yang terlihat oleh mata tetapi tidak dirasakan oleh hati.
Secara zahirnya si fullanah nih nampak perghhhhh! cun gila...orang gila memang tak cun macam dia.. tapi cantik tuh hanya nampak pada zahir dia..

3. Kecantikan yang tidak stabil ( berkurang dan bertambah) sesuai dengan dandanan wanita...
Kecantikan yang ada susut nilai... 

Ha... kita yang mana? tepuk dada tanya selera... ha tepuk pelan-pelan sudah la..
tepuk kuat-kuat arwah pulak...heee..
Entry tamat!

Jul 21, 2012

Selamat Menunaikan Ibadah Puasa






Marhaban yaa Ramadhan,


pucuk selasih bertunas menjulang
dahannya patah tolong betulkan,
puasa Ramadhan kembali menjelang,
salah dan khilaf mohon dimaafkan.


Selamat Menunaikan Ibadah puasa dan selamat berbuka.... 
(lukisan tak berapa kemas sebab nak cepat...huhuhu..)




Jul 13, 2012

2 Ikhlas


dari kiri Nasaei,Amirul,Irfan,Naqib..kartun pompuan nih sy x pasti sape saya lukis..hujung sekali may b Izzati...hee

Dah seminggu rupanya tak perlu masuk kelas..tak perlu masuk kelas 2 ikhlas.. ari nih ada waktu PAI kelas 2 ikhlas pukul 11.20 sampai 12.30.. Semalam saya pergi sekolah kejap sebab nak hantar barang yang tebawa balik..hehehe.. terus terjah 2 ikhlas sebab masa saya pergi tuh waktu rehat... beriya-iya diorang suruh saya masuk mengajar PAI waktu selepas rehat..hehehe...  Rindu jugak rupanya diorang kat saya (perasan jap...) sy pun sangat rindukan diorang...tambah-tambah yang banyak cakap dalam kelas..  Naqib,Irfan,Nasaei, Bob,Lokman, Syahmi,paad, taufik, ammar, wanie,izzati,afza,jannah,mauizah,uswatun, faten...ramai kalau nak sebut...heee..1 kelas la sy rindu 35 orang...

Semalam masa masuk sekolah bertembung dengan pelajar-pelajar sekolah tuh, diorang tetap bagi salam " Assalamua'laikum cikgu.." walaupun cikgu nih dah abis praktikal.. maknanya diorang masih kenal kami la...(baru seminggu kompom la kenai...) hee...




Bersama pelajar-pelajar lelaki 2 ikhlas


Bersama pelajar perempuan 2 ikhlas...

Bila rindukan diorang saya akan baca semula kad-kad ucapan yang diorang buatkan..
mencuit hati..tersenyum sorang-sorang..tambah-tambah kad ucapan pelajar lelaki....heee..
Nanti ada masa sy scan masuk blog..haha..


kad ucapan dari sy untuk pelajar-pelajar sy...2 ikhlas special skit..heeee..
Okeh entry tamat!



Jul 8, 2012

Tamat Sudah!




Bersama wajah-wajah kesayangan hamba...

27 Feb-6 Julai 2012

Bye bye bilik guru..
Bye-bye sekolah..
Bye-bye pintu pagar..
Bye-bye 1 Irsyad..
Bye-bye 1 Ikram..
Bye-bye 2 Ikhlas..

Lokasi : Masih di Seremban (8 Julai,1.50 pagi)

Sepatutnya daku menaip entry ini 2 hari yang lalu.. sambil melaungkan Merdeka! Merdeka! walaupun bukan hari kemerdekaan negara.. sebabnya daku sudah sedikit merdeka dari perlu ke sekolah...Namun disebabkan daku tidak berkesempatan maka terpaksa daku tangguhkan hasrat murni daku untuk menaip entry ini 2 hari yang lalu...

4 Bulan yang lalu tarikh 6 Julai sangat-sangat daku nanti... tiap-tiap hari kerja daku menghitung hari untuk cepat-cepat sampai ke tarikh 6 julai...sekarang semuanya sudah selesai...Selamat tinggal 2 Ikhlas.. daku sayang kalian..! 

huh..daku dah mengantuk...nite... Bersambung.......................................