Feb 4, 2013

Entry Cinta


"Aku Hanya Ingin Bersamamu...
Kerana Aku Telah Terlanjur Mencintai..."
-Novel Setia Hujung Nyawa-


Rasanya lama jugak aku tak update blog...
Baiklah-baiklah saya muncul semula dengan entry cinta...

Ya cinta...
Cinta kadang-kadang mampu menjadikan seseorang itu buta dan tuli...
Hebat bukan kuasa cinta? ewahhhhh serius pulak daku nih... Layan je lah kartun nih..
Malas nak taip...dan saya tau kamu pun malas nak baca panjang-panjang berjela...
Maka biarlah kartun saya bercerita...

Setiap orang pernah bercinta bukan..?
cumanya mungkin ada yang jumpa cinta sejati..
dan tak kurang juga cinta hampeh... 
tapi korang tahu tak apa yang CINTA perlukan?
CINTA bukan nama orang ye...bukan2...



Cinta tak perlukan janji-janji manis mahupun kata-kata manis..
atau gula-gula yang manis...
Bukan jugak kencing manis..
bukan2..


Cinta jugak tak perlu nak belah dada dengan kapak..
untuk x-ray hati segala....
kalau belah jugak tuh tandanya tak lama dah mampos...
hehehe...

CINTA jugak tak perlu nak redah lautan api..
Lautan tak berapi pun belum tentu kamu mampu redah...
Tak payah buang tebiat..
Tapi...
Cinta cuma perlukan satu perkara...
satu perkara yang mampu mengubah hidup kita...




CINTA perlukan ijab dan qabul...
Lafaz keramat yang dinanti-nantikan oleh setiap gadis..
Apa guna bercinta kalau tak nikah..?

Mencari yang HALAL itu kan FARDHU...

Emm...apa lagi ye cinta perlu?? Sila Tambah sendiri... hehehe...
Daaaaaaaaaaaa...jumpa lagi... =)

32 comments:

Farah Farhana said...

Yeay! akak update jugak akhirnya! weee ... hehehe

Sufinah Yussof (SY) said...

yez'za! agree! cinta perlukan ijab dan qabul. mencari yang halal itu memang fardu. trus teringat agen halal kat tv-alhijrah.

Tengku Puteri said...

Farah Farhana- tima kasih farah sudi singgah... heeee...

Tengku Puteri said...

Sufinah Yussof (SY)- hehehe...haah slogan iklan ler tuh...heee...

dhia adawiyah said...

wahhh .. betul-betul .. memerlukan ijab dan qabul yang sah ~

BiskOt said...

cinta juga memerlukan restu dari ibubapa sebelum diIjab Qabul. eh boleh ke camtu, hee~ thehehe. :3
rindu komik cik farha. >_<

keri ikhwan said...

risalah cinta yg dijelaskan dlm kartun ni hanyalah salah satu dari berjuta deskripsi definisi tentang cinta.
Kemuncak cinta manusia hanya mampu dicapai melalui ijab dan kabul.
cinta di bawah lembayung redha-Nya mampu memimpin hati ke syurga :)

Tengku Puteri said...

dhia adawiyah- haaaa...tau xper dhia...hee

Tengku Puteri said...

BiskOt- heee...haah betul lah..! restu pun cinta perlu...heee...tima kasih menambah...

Encik H said...

baiklah..saya akan nikah cepat2..:p

Tengku Puteri said...

Encik H- hehehe...jangan lupa jemput..! hee

Cikgu Ma said...

tah bila la nak bercinta dengan suami...hehehe

Capo Grande said...

cinta mencari keberkatan Allah. Niat cinta kerana Allah Taala ^_^...

tumpang lalu..mohon izin tepek kartun empunya blog untuk entry Ada Masa..

Aujinz said...

yay... dah apdet.. koh koh koh

Miss Xyz said...

Cinta bukan setakat cinta kepada manusia sahaja, boleh?

Dezee said...

Selain cinta..ada 4 perkara lain yang sama penting lagi..hormat menghormati..saling mempercayai..saling memahami..saling menyayangi..

FarhanahAdzlan said...

cinta stelah ijab qabul tu yg best :)
sbab cinta sgalanya mungkin terjadi hahaha

Tengku Puteri said...

Cikgu Ma- bila sampai waktunya...hehe...

Tengku Puteri said...

Capo Grande - yeahhhhh...stuju...
heee... silakan amik...tima kasih mnta ijin dri sy... =)

Tengku Puteri said...

Aujinz- heee...tima kasih singgah... lama dia x singgah sini...

Tengku Puteri said...

Miss Xyz- heee...boleh2... cinta sgt luassssssssss..

Tengku Puteri said...

Dezee- yeahhhhhhhhh...itu rempah ratus cinta...hehe...

Tengku Puteri said...

FarhanahAdzlan - hahaha...betul2... hee

merahitujambu said...

betul.cinta cukup sekadar akad nikah..insyaALLAH..itu dh bukti betapa cintanyaa beliau dkt kita.eceh..amen

xila dot said...

how sweetttt hihi

cik nAdyYa ツ said...

yeh! nikah :D

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. hee tak sabar tunggu awak ijab kabul! saya dah lepas. hehehehheheeh suka kartun ni puteri!

BUNDA a.k.a KN said...

assalam, salam ukhuwah dari bunda..

yayath said...

wahhh...comel-comelnye kartun tu:)hihih

C.I.N.T.A

momouss life's said...

minta izin amik gambar di atas untuk diwarnakan ya ..bole?

Tengku Puteri said...

momouss life's -utk diwarnakan? utk apa ye? kalau dikreditkan kepada sy dan tidak membuang watermark pd lukisan sy...sy izinkan...

Mr. Doctor said...

Cinta.. Err.. Cinta perlukan.. Errr.. Ahhh awkwardnya bila ckp pasal cinta.. Haha